جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زرندیه گفت: نقاط مرگ‌خیز حیوانات در این شهرستان ایمن شدند.

حامد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی اظهار کرد: از آنجاکه بخش خرقان شهرستان زرندیه به دلیل برخورداری از اقلیم خاص و موقعیت ویژه زیستگاهی گونه‌های مختلف جانوری را در خود جای داده است لذا حوادث جاده‌ای همواره حیات وحش این منطقه را تهدید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حیواناتی نظیر پرندگان شکاری، قوچ، میش، بز، کبک، سیاه‌گوش، کفتار، روباه و تیهو در این منطقه حفاظت می‌شوند، اضافه کرد: خرقان از مناطق مهم این شهرستان در منطقه شکار ممنوع محسوب می‌شود که گونه‌های نادر جانوری در آن زیست می‌کنند.

 

طالبی اضافه کرد: با بررسی‌های بعمل آمده سه نقطه حادثه‌خیز که بعضا منجر به مرگ حیوانات می‌شود در این منطقه وجود دارد که کریدور عبوری حیات وحش بخش خرقان است.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ایمن‌سازی این نقاط مرگ‌خیز حیات وحش اظهار کرد: نصب سيستم‌هاي کاهنده سرعت در این نقاط و برخی محورهای مواصلاتی، نصب تابلوهاي هشدار و اطلاع‌رساني براي آگاهی‌بخشی به رانندگان با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش تلفات جاده‌ای حیوانات انجام شده است.

 

رئیس محیط زیست زرندیه در بخش دیگری از این گفت و گو از امضای تفاهم‌نامه‌ای با مدیران آزادراه‌ها و اتوبان‌هایی که در حوزه استحفاظی شهرستان قرار دارند به ویژه مدیرعامل آزادراه تهران ساوه به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست خبر داد.

 

وی بیان کرد: از آنجاکه شهرستان زرندیه در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و روزانه حجم قابل توجهی از تردد خودروهای سبک و سنگین را در محورهای شهرستان شاهد هستیم لذا ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در محورهای مواصلاتی این منطقه ضروری است.

 

طالبی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست که با رهاسازی زباله‌ها در جاده و اماکن اقامتی و پارکینگ ها انجام شده و منجر به ایجاد مناظر نامناسب و تهدیدی برای محیط زیست است مقرر شد در این نقاط سطل‌های زباله نصب شود.

 

وی ادامه داد: از آنجاکه فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در خصوص عواقب رهاسازی زباله در طبیعت و حاشیه جاده‌ها، قطعا تإثیرگذار خواهد بود لذا نصب بیلبرد و تابلوهای اطلاع‌رسانی از دیگر اقداماتی است که مقرر شد در این محورها عملیاتی شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group