پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

همایش فرهنگی ادبی شهرستان زرندیه با محوریت هفته فرهنگی استان در بخش خرقان برگزار شد.

فرماندار شهرستان زرندیه در این همایش، گفت: توانمندی بخش خرقان در فرهنگ و هنر مثال زدنی است و صحبت از فرهنگ و ادب در خرقان به مثال زیره به کرمان بردن است. زیربنای بسیار مستحکم بخش خرقان باعث شده است که ما هم اکنون نيز شاهد حضور بسیاری از بزرگان ادبی این بخش در دانشگاه‌های بزرگ کشور باشیم.

 

محمد کردی گفت: در رابطه با بخش خرقان چند مستند تهیه شده است که در صدا و سیما در حال پخش بوده و این وعده را به شهروندان بخش خرقان می‌دهیم که به زودی می‌توانند 21 شبکه تلويزیونی را به صورت دیجیتال دریافت کنند.

 

فرماندار زرندیه با اشاره به مشکل جمعیت بخش خرقان بیان کرد: بودجه‌ای که برای این منطقه حساب می‌شود به اندازه 500 نفر شهروند است اما، بخش خرقان در بعضی ماه‌های سال پذیرای سه هزار نفر جمعیت است و این شرايط برای مسئولین این بخش مشكل ایجاد کرده است چرا که بودجه متناسب با جمعیت ورودی دریافت نمی‌کنند که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این مشکل را نیز برطرف سازیم.

 

به گزارش ايسنا، محمد عباسی سرپرست بخشداری خرقان نيز گفت: بخش خرقان دارای فرهنگی غنی بوده و مشاهیر و ادیبان این بخش گواه این مسئله هستند. در خرقان چهار نوع گویش وجود دارد که این تنوع گویش در کشور کم‌نظیر است.

 

احمد جوانمرد مدیر ارشاد زرندیه نيز ضمن تأکید بر مستحکم بودن بافت فرهنگی در بخش خرقان گفت: شهرستان زرندیه مشاهیر بخش خرقان را سرلوحه فرهنگیان خود می‌داند و از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم ضمن پرورش ادیبان بزرگ، نام زرندیه و بخش خرقان را همواره بزرگ كنيم.

 

به گزارش ایسنا علاوه بر شعرخوانی شاعران در این همایش، نمایشگاهی هم از محصولات فرهنگی و صنایع دستی بخش خرقان برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group