پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رئیس بیمارستان شهدای آسیابک زرندیه از جذب یک متخصص بیهوشی به صورت ثابت در این بیمارستان خبر داد.

دکتر محمدرضا روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان اینکه این بیمارستان تاکنون دکتر بیهوشی ثابت نداشته، گفت: تاکنون یک پزشک بیهوشی به صورت قراردادی و هفته‌ای دو روز در این بیمارستان حضور داشت و این شرایط رسما انجام عمل در سایر روزها را غیرممکن می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه تا دی ماه سال گذشته نیز این بیمارستان جراح نداشته است، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده از طریق معاون وزیر بهداشت در جریان افتتاح بخش دیالیز و CCU بیمارستان آسیابک از ابتدای مهرماه سال جاری یک پزشک متخصص بیهوشی به صورت ثابت در این بیمارستان مستقر می‌شود.

 

روحانی با بیان اینکه این پزشک بیهوشی در قالب گذراندن طرح تخصصی در این بیمارستان مشغول به کار می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق قانون هنگامی که متخصص بیهوشی در شهر وجود دارد، باید 22 روز ماه را کار کند و هشت روز استراحت داشته باشد لذا، در زمان استراحت متخصص بیهوشی باز هم این بیمارستان دچار مشکل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این بیمارستان از مهرماه سال جاری دانشجو طرح تخصصی نیز جذب می‌کند، بیان کرد: همین مشکل نیز برای جراح این بیمارستان که یک نفر است صادق است یعنی از بعد از ظهر پنج شنبه تا شنبه صبح در این بیمارستان جراح و متخصص بیهوشی نداریم، لذا برای رفع این مشکل و دائمی بودن خدمات جراحی حداقل نیازمند دو متخصص و جراح هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه پروانه این بیمارستان دارای سه تخت CCU است، اضافه کرد: بخش CCU این بیمارستان به مدت 16 ماه تعطیل بود که در هفته دولت این سه تخت راه‌اندازی شد و با نامه‌نگاری‌های انجام شده دو تخت دیگر و دو تخت پست CCU نیز تصویب شد که به این مجموعه اضافه شود.

 

رئیس بیمارستان شهدای آسیابک زرندیه با اشاره به بخش دیالیز این بیمارستان، تصریح کرد: این بخش دارای چهار تخت معمولی و یک تخت ایزوله است که فعلا تنها سه تخت معمولی آن فعال است، البته خوشبختانه شهرستان زرندیه بیمار ایزوله ندارد.

 

وی با بیان اینکه بخش‌های CCU، اطفال، زنان، داخلی، جراحی و نوزادان این بیمارستان فعال است، اظهار کرد: در حال حاضر دو متخصص زنان در این بیمارستان همه روزه بیماران را ویزیت می‌کنند.

 

به گفته وی، علیرغم تجهیز بودن این بیمارستان به دستگاه سونوگرافی اما، پزشک سونوگراف وجود ندارد.

 

وی از مردم شهرستان خواست تا با استقبال از بخش‌های موجود این بیمارستان و عدم مراجعه به شهرهای دیگر موجب دلگرمی پزشکان شوند تا وزارت بهداشت نیز این استنباط را نکند که زرندیه نیاز به متخصص ندارد.

 

روحانی در ادامه بر نیاز به جذب خیر جهت تجهیز این بیمارستان تأکید کرد و گفت: این بیمارستان به دو دستگاه دی سی شوک، سه عدد مانیتور قلبی، سه عدد پالس اکسیمتر، ال سی دی، تجهیزات رختکن بیماران و چایخانه، دو دستگاه دیالیز و یک تخت دیالیز نیاز دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر با کمک خیرین این تجهیزات تکمیل شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: البته این بیمارستان دارای دو دستگاه دیالیز دست دوم است اما، به دلیل فرسودگی و وجود برخی مشکلات قابل استفاده نیستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group