جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرندیه گفت: سه واحد صنعتی آلاینده حریم شهر زاویه از توابع این شهرستان پلمپ شد.

حامد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی اظهار کرد: واحدهای صنعتی آلاینده شهر زاویه به دلیل عدم رعایت مقررات زیست محیطی، آلودگی شدید و تهدید علیه بهداشت عمومی و در پی عدم توجه به اخطاریه‌ها و توصیه‌های کتبی جهت برطرف کردن آلودگی واحدهای آلاینده، پلمپ و از فعالیت این واحدهای صنعتی جلوگیری شد.

 

وی افزود: نداشتن مجوزهای زیست‌محیطی قانونی جهت فعالیت، وارد کردن آلاینده‌های خطرناک به محیط زیست و عدم توجه به اخطارهای برطرف‌کننده آلودگی از مهمترین دلایل دستور تعطیلی این واحدها بوده است.

 

وی اضافه کرد: این واحدها شامل تولید ایزوگام، تولید گریس و خوراک دام و طیور بودند که فعالیت آنها بوی مشمئزکننده در محیط منتشر کرده و شکایت اهالی منطقه را به دنبال داشت که پس از اخطار و سپس دنبال کردن سازوکارهای قانونی و اخذ دستور قضایی برخورد قانونی با آنها انجام شد.

 

وی همچنین گفت: خط تولید یک واحد تولیدی کود شیمیایی نیز که در فرآیند تولید آن اسید فسفریک بکار برده می‌شد تعطیل اعلام شد.

 

طالبی خاطرنشان کرد: امسال این اداره کل با جدیت بیشتری به دنبال رفع یا کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است که از جمله آنها می‌توان پایش مستمر و آنلاین صنایع شهرستان، ارائه مشاوره به صاحبان صنایع، ارائه مشوق‌های قانونی به واحدهای صنعتی و خدماتی و آموزش‌های زیست محیطی اشاره کرد.

 

37 واحد صنعتی و تولیدی در حریم شهر زاویه فعالیت دارند. زوایه در 10 کیلومتری شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه قرار دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group