پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زرندیه از قطب‌های مهم کشاورزی در استان مرکزی است افزود: استقرار صنایع تبدیلی موجب رشد و شکوفایی بیش از پیش بخش کشاورزی می‌شود.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اشاره به ضرورت استقرار صنایع تبدیلی و فرآوری در کنار بخش کشاورزی گفت: نبود صنایع تبدیلی در این شهرستان سبب شده است از تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی این منطقه استفاده نشود.

 

وی جلوگیری از هدررفت محصولات باغی و زراعی، حذف واسطه‌ها، اشتغال‌زایی و درآمدزایی را بخشی از مزایای استقرار صنایع تبدیلی عنوان کرد .

 

دبیر فراکسیون نخبگان، همچنین با اشاره به موقعیت شهرستان و نزدیکی به بازار مصرف تهران افزود : صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی علاوه بر تولید مواد غذایی و دیگر فرآورده‌های با ارزش افزوده زیاد، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات و صادرات فراهم می‌شود .

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که صنایع تبدیلی به عنوان حلقه مفقوده بین بخش کشاورزی و صنعت باید مورد توجه جدی قرار گیرد عنوان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در روستاها سبب اشتغال‌زایی و درآمدزایی و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان بخصوص جوانان می‌شود .

 

میرگلو بیات با اشاره به اینکه 42 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصولات باغی و زراعی است، بر تلاش بیشتر مسئولان بخش کشاورزی جهت هدایت سرمایه‌گذاران جهت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان تأکید کرد.

 

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group