پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های تعاونی نشاط آور و اشتغالزاست.

معاون وزیر کار در سفر به زرندیه از شرکت تعاونی تولیدی نوین‌کاران محصولات غذایی و شرکت تعاونی رنگ مکث واقع در شهرک صنعتی پرندک زرندیه و نیز مجتمع پرورش شتر مرغ زرندیه بازدید کرد.

 

حمید کلانتری در جریان بازدید از این دو واحد تولیدی و صنعتی به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، گفت: تحقق اشتغال و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی با محوریت روحیه نشاط و شادابی که از ویژگی‌های کار تعاونی‌هاست از مهمترین اهداف توسعه تعاونی‌ها در کشور است.

 

وی رویکرد دولت اعتدال و تدبیر را توسعه تعاونی‌ها برشمرد و خواستار توجه به بخش تعاون در کنار حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران شد.

 

معاون وزیر کار با اشاره به فعالیت 110 هزار تعاونی در کشور گفت: تعامل بین بخشی و مدیریت صحیح می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات تعاونی‌ها که مهمترین آن تزریق تسهیلات بانکی است را برطرف کند.

 

وی خواستار تغییر نوع نگاه به تعاونی‌ها شد و تصریح کرد: با تغییر در نوع نگاه به تعاونی‌ها می‌توان افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور را مطابق با برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه پیش برد.

 

کلانتری توسعه تعاون در کشور را موجب کاهش فقر دانست و اضافه کرد: توسعه اقتصادی کشور منوط به بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها به ویژه حوزه تعاون است.

 

وی ایجاد تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری را موجب تأمین نیازهای روزانه مردم دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان زرندیه که یکی از مناطق مهم کشور در حوزه کشاورزی است ظرفیت این کار را دارد.

 

معاون وزیر کار با اشاره به پتانسیل‌های صنعتی و کشاورزی زرندیه و نیز ویژگی‌های استراتژیک این شهرستان افزود: آنچه در جریان این بازدید مشاهده کردیم تلاش همه‌جانبه فعالان اقتصادی و تولیدی در قالب تعاونی‌ها برای توسعه این شهرستان بود و دولت نیز از چنین تلاش‌هایی حمایت می‌کند.

 

فرماندار زرندیه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: حمایت از تعاونی‌ها عامل مهمی در تحقق اشتغال، توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

محمد کردی افزود: نقش تعاونی‌ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور بی‌بدیل است و امروز شبکه گسترده تعاونی‌ها در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی و سایر بخش‌ها به خوبی می‌درخشند.

 

وی خواستار اطمینان از صرف تسهیلات بانکی اعطایی با استفاده از اهرم‌های نظارتی در محل مورد نظر شد و افزود: با این کار و تأمین زیرساخت‌های اقتصادی به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در برنامه توسعه دست خواهیم یافت.

 

کردی از زرندیه به عنوان بهترین منطقه استان مرکزی و کشور برای توسعه تعاونی‌ها یاد کرد.

 

اعطای تسهیلات بانکی به منظور تأمین سرمایه، قطع دست دلالان و واسطه‌ها، بهره‌مندی از خدمات گاز در این مجتمع‌ها و لزوم حمایت دولت از مهمترین مسایل مطرح شده در جریان این بازدید بود.

 

معاون وزیر کار در ادامه با سفر به شهرستان ساوه از شرکت تعاونی پارس آمپول تولیدکننده انواع پوکه‌ها و ویال‌های آمپول و نیز شرکت تعاونی جینوورا تولیدکننده محصولات آلوئه‌ورا بازدید خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group