پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

نماینده مردم ساوه وزرندیه از کندی روند ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین ساوه گلایه کرد.

شهلا میرگلوبیات اظهار کرد: بیش از هشت ماه از تصویب ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین ساوه یا همان مصوبه کمیسیون ماده 53 می‌گذرد اما، روند ساماندهی به این مناطق در حد انتظار نیست و به کندی پیش می‌رود .

 

وی از شهردار و اعضای شورای شهر ساوه خواست تسریع در ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین را در دستور کار خود قرار دهند چراکه اهالی این مناطق با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار کرد: بازسازی و نوسازی معابر شهری، ساماندهی حاشیه‌نشینی و روشنایی مناسب معابر و سایر نقاط شهر، نقش اساسی در کاهش جرایم اجتماعی دارد.

 

میرگلوبیات همچنین خواستار فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیرمجاز شد و گفت: گسترش چنین سکونتگاه‌هایی منجر به ایجاد معضلات و مشکلاتی همچون بافت نامناسب، نبود امنیت، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی‌امنیتی، پایین بودن کیفیت محیط زیست، ضعف زیرساخت‌ها و در نهایت ساختار ضعیف فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

 

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از اختصاص بودجه‌های استانی به فرودگاه اراک گفت: فرودگاهی که اصلا توجیه اقتصادی ندارد نباید بار مالی شدید برای استان ایجاد کند .

 

وی گفت : در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان استان، معاون عمرانی استاندار مرکزی و مدیرکل راه و شهرسازی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین این وزارتخانه داشتیم، برخی از مقامات استان به اختصاص بودجه‌های قابل توجه استانی به فرودگاه اراک اذعان کردند که جای بسی تأسف است.

 

وی افزود : در حالی که آسفالت جاده‌های ساوه وزرندیه از میزان نرم استانی و کشوری پایین‌تر است، در مرکز استان پول‌های هنگفتی به فرودگاه اراک اختصاص داده شده که این روشِ توزیع منابع در سطح استان عادلانه نیست .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group