پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

امام جمعه پرندک گفت: داعیان حقوق بشر فقط نظاره گر جنایات اسرائیل غاصب نبوده و سکوت مرگبار خود را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی حجت الاسلام سید حسن سید محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه گفت:سکوت مجامع بین‌المللی در جنایات غزه نشان می‌دهد همه کسانی که امروز سکوت کرده‌اند خود در این ظلم بزرگ شریک هستند.

وی تصریح کرد: جامعه جهانی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد در مقابل جنایات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند و صدایی از مدعیان دفاع از حقوق بشر به گوش نمی‌رسد.

وی با اشاره به 66 سال ظلم و ستم و نسل کشی اسرائیل در فلسطین اظهار کرد: جنایات اسراییل علیه مقاومت اسلامی آنقدر بزرگ و عظیم است که هر انسان مسلمانی را به متاثر کرده است اما ملت ایران در روز قدس به فلسطینی ها اعلام کردند که جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و همواره حامی و پشتیبان این مردم مظلوم هستند.

وی خواستار اتحاد امت اسلامی در برابر جنایات اسرائیل غاصب شد و افزود: مصیبت هایی که در جهان اسلام شاهد هستیم نتیجه غفلت و عدم اتحاد و همبستگی است.

وی افزود: امروز سیل خروشان مردم در راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را شاهد بودیم و این‌که به‌زودی با مدد خداوند و مقاومت مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف آزاد خواهند شد.

خطیب جمعه پرندک در ادامه با اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب خواستار عمل به توصیه ها منویات معظم له شد و از جامعه دانشگاهی خواست تا در سخنان ایشان تدبر و تفکر کنند.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، جوان دانشجو باید مطالبه گر، پرانگیزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد که به فضل خداوند این روحیه، امروز در میان دانشجویان وجود دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این روحیه احساس تکلیف، مطالبه گری و انتقاد تا زمانیکه به عنوان مسئولان آینده کشور، مسئولیت ها را در دست می گیرید، در میان دانشجویان باقی بماند زیرا اگر اینگونه شود، کشور نجات پیدا خواهد کرد.

وی به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تاریخ انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله طالقانی نیز اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک نهاد فرهنگی و خدمتگزار به نظام و مردم است و هم اکنون در بیش از 750 شهر کشور این آئین عبادی و سیاسی اقامه می شود.

امام جمعه پرندک با یادآوری فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد نیز گفت: صدام بعثی وقتی دید که در هشت سال دفاع مقدس نتوانست به اهداف شوم خود برسد با حمایت استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه خواست تا از طریق منافقین به کشور ضربه بزند اما در این توطئه نیز شکست خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از شهردار تهران به دلیل اقدام شایسته در جداسازی اتاق کار آقایان از بانوان گفت: این اقدام احترام گذاشتن به شخصیت زن است و ما باید عفاف و حجاب را از ادارات دولتی آغاز کنیم تا بهره وری امور نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام سید محمدی در پایان از حضور باشکوه مردم در لیالی قدر و روز جهانی قدس که عامل مهمی در اقتدار نظام اسلامی خواهد بود قدردانی کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group