پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان زرندیه گفت: از این پس کلیه ادارات شهرستان زرندیه اقدام به تفکیک پسماند از مبداء می‌کنند.

حامد طالبی  اظهار کرد: در این طرح که به همت شهرداری شهر مأمونیه اجرا شده پسماند کاغذ ادارات در کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری می‌شود و طی تماس با سامانه 137 شهرداری، جمع‌آوری و جهت استفاده مجدد و بازیافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: کاغذ به عنوان یک کالای استراتژیک که در حدود 85 تا 90 درصد آن از درختان جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت بدست می‌آید، سهم زیادی از زباله‌های خانگی و اداری و تجاری را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: تولید روزافزون زباله از جمله کاغذ و مقوا و دفع غیراصولی آن به محیط زیست آسیب زده و علاوه بر هدر دادن سرمایه ملی، باعث از بین رفتن منابع طبیعی می‌شود.

 

طالبی افزود: با توجه به مشکلات مربوط به کمبود مواد اولیه چوبی برای صنایع خمیر کاغذ کشور، یکی از بهترین راه‌حل‌های مورد استفاده در دنیا برای رفع این مشکل، بازیافت کاغذ است.

 

وی اضافه کرد: مزایای بازیافت کاغذ به عنوان کالای استراتژیک و ارزشمند در کشور ما علاوه بر سودآوری، کاهش وابستگی به واردات این محصول، کاهش هزینه تبدیل و تولید آن از الیاف گیاهی به کاغذ، و اشتغال و از همه مهمتر جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: در جهان هر ساله بیش از يك میلیون درخت براي تهیه کاغذ و محصولات کاغذی بریده مي‌شود. این در حالي است كه براي ساختن يك تن کاغذ، دو تن چوب و 200 هزار لیتر آب نیاز است و در ازاي تولید يك تن خمیر کاغذ، 40 كيلوگرم ضایعات آلاینده وارد محیط مي‌شود.

 

طالبی در ادامه با تأکید بر استفاده از کاغذهای باطله گفت: استفاده از كاغذ‌هاي باطله علاوه بر منافع اقتصادی كاهش آلودگي محيط اعم از آب، خاك و هوا، جلوگيري از توليد مجدد كاغذ، ممانعت از قطع درختان و جنگل‌ها، صرفه‌جويي در مصرف انرژي و كاهش هزينه‌هاي جمع‌آوري و دفع پسماند را به دنبال دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group