پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

یک کارشناس مذهبی گفت: دشمن به دنبال ترویج غیرت‌زدایی در بین نسل جوان است.

حجت‌الاسلام حسین دهنوی در مراسم جشن میلاد امام حسین مجتبی(ع) در زرندیه اظهار کرد: دشمنان ما امروز با غیرت‌زدایی به وسیله ماهواره به میدان آمده‌اند و با القائات جهت ایجاد رابطه‌های نامشروع میان دختران و پسران، گوهرهای ناب که همان جوانان هستند را به تباهی می‌کشانند و زندگی‌های مشترک را به طلاق سوق می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: جذابیت‌های کاذب ارائه شده در برنامه‌های ماهواره‌ای باعث می‌شود زن برای مرد و مرد برای زن جذابیتی نداشته و به آرامی بستر لازم برای خیانت و رابطه‌های نامشروع مردان و زنان متأهل شکل گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها و فیلم‌های ماهواره باعث ایجاد بی‌وفایی بین زن و مرد می‌شود، گفت: این فیلم‌ها به زنان جامعه القا می‌کند که اگر می‌خواهی همسرت تو را دوست داشته باشد به او خیانت کن و با دیگری رابطه برقرار کن.

 

وی یکی از دلایل حرمت ماهواره توسط مراجع را همین مفسده‌ها دانست و گفت: بر همین اساس است که در آموزه‌های دینی ما از اینگونه ابزارها به عنوان عاملی برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها نام برده می‌شود.

 

دهنوی تصریح کرد: خداوند متعال احکامی را برای ما صادر کرده و رعایت واجبات و محرماتی را از ما خواسته است. این بایدها و نبایدها برای خوشبختی ما انسان‌هاست.

 

دهنوی دلیل مشکلات اجتماعی موجود در خانواده‌ها و جامعه، کینه‌ها، افزایش طلاق و دلسردی زن و مرد از یکدیگر را عمل نکردن به واجبات و ترک نکردن محرمات عنوان کرد.

 

کارشناس برنامه گلبرگ زندگی در ادامه با اشاره به موضوع حجاب گفت: حجاب محدودیت نیست، ابزار ارتقاء زندگی و مصونیت از آسیب‌هاست.

 

وی با بیان اینکه البته عفاف و حجاب توسط مردان نیز باید لحاظ شود، ادامه داد: بسیاری عفاف و حجاب را فقط مخصوص خانم‌ها می‌دانند. عفاف مردان عفت در کلام، عفت در نگاه و عفت در رفتار است.

 

وی تصریح کرد: مرد نیز باید پوشیده باشد، البته عفت مرد و زن با هم فرق می‌کند؛ پوشش برای خانم‌ها بیشتر است ولی مردان نیز باید عفیف باشند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی افزود: پوشش برای زن بیشتر است چراکه زن گوهری است که باید محفوظ بماند و گرنه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا؛ سرودخوانی بسیجیان پایگاه حضرت رسول(ص) شهرک فاطمیه و مداحی و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group