پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

علیرغم اظهارات چند روز گذشته وزیر نیرو در سفر به شهرستان زرندیه مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در تابستان نداریم، مدیر آب و فاضلاب روستایی زرندیه از آغاز جیره‌بندی آب در 10 روستای این شهرستان خبر داد.

علیرضا فلاح  کم آبی در منطقه را علت این جیره‌بندی  عنوان کرد و افزود: مشکل کم‌آبی در روستاهای بندامیر، بلوبند، ازبیزان، چلسبان، عباس‌آباد، الویر، سلطان احمدلو، قاسم‌آباد، ورده و پیک‌ سبب جیره‌بندی شده است.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 42 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی زرندیه هستند، اضافه کرد: 14 روستای زرندیه نیز به صورت خودگردان اداره می‌شوند.

 

فلاح از آب‌رسانی به چهار منطقه عشایری این شهرستان به صورت سیار و با استفاده از تانکر خبر داد و گفت: این مناطق عشایری شامل بیدلو، سردار سبزعلی، قشلاق بشیر و یوسف‌علی است.

 

مدیر آبفار زرندیه تصریح کرد: خشکسالی‌های متوالی مهمترین علت کمبود آب در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان است که تأمین آب در روستاها را با مشکلاتی مواجه کرده و موجب شده همه‌ساله اعتبارات زیادی صرف به‌سازی و بازسازی شبکه‌های آب روستایی شود.

 

وی بیان کرد: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز با انجام بازسازی چشمه‌ها و قنوات موجود در این روستاها، امکان تأمین آب مورد نیاز اهالی این روستاها وجود دارد.

 

فلاح طرح آب‌رسانی به روستاهای این شهرستان را نیازمند افزایش اعتبارات دانست و افزود: اعتبارات کنونی جوابگوی طرح‌های آب‌رسانی در روستاهای این شهرستان نیست.

 

مدیر آبفار زرندیه با توصیه به ساکنان مناطق روستایی به صرفه‌جویی در منابع آبی تصریح کرد: با رعایت الگوی بهینه مصرف آب به راحتی می‌توان بحران کم‌آبی فصول گرم سال را برطرف کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group