دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گروی پیروی از مکتب شهداست.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم یادواره بزرگ شهدای شهر مأمونیه مرکز شهرستان زرندیه که در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع) برگزار شد، اظهار داشت: شهدا به ما نشان داده‌اند که اگر بخواهیم به خدا برسیم و سعادت‌مند شویم، راه درست راهی است که آنها پیموده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شهدا برترین الگوهای امت و برگزیدگان حقتعالی هستند، تصریح کرد: شهدا به دو دسته تقسیم می‌شوند یک دسته که با شهادت از دنیا می‌روند و به عالی‌ترین مرحله می‌رسند و دسته دیگر با فرهنگ شهدا زندگی می‌کنند و دائما حسرت شهادت می‌خورند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه طرفداران شهدا را دو دسته اعلام کرد و گفت: یک عده هستند که فقط با اسم شهدا بازی می‌کنند،کاسبی می‌کنند و دسته‌ای دیگر که راه شهدا را ادامه می‌دهند و دنبال‌کننده واقعی مکتب شهدا هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در سراسر کشور گفت: این اقدام در راستای زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست که مانع از فراموش شدن شهدا و اهداف آنان به دلیل گذشت زمان و مشکلات می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امروز نسل جوان ما باید از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان الگو گرفته و زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند، اضافه کرد: تنها راه مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است که دشمن از این فرهنگ هراس دارد.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: امروز وقتی از شهدا و واژه شهادت سخن به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت شجاعت و دلاوری می‌رود و سرچشمه همه این دلاوری‌ها و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یاران وفادارشان در کربلا بودند که شهدای انقلاب اسلامی نیز با استعانت از آنها در این راه بزرگ قدم گذاشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا جز خدا ندیدند و در این راه نیز به مقام شامخ شهادت که بزرگ‌ترین مقام برای انسان‌ها است نائل آمدند و بزرگترین دارایی‌ آنها، معرفت و درک حقیقت و باطن پاکشان بود و این مهم رمز ماندگاری شهدا است.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به برنامه دشمن برای جدایی نسل جوان از فرهنگ شهادت‌طلبی گفت: تهدید دشمنان در طول انقلاب در ابعاد مختلف وجود داشته، ولی ملت با بصیرت ایران با وجود توطئه‌های مختلف با قدرت و صلابت تمامی نقشه‌های کفر جهانی را ختثی کرده است.

 

شهرستان زرندیه در هشت سال دفاع مقدس 343 شهید، 485 جانباز و 21 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارتباط با رادیو ساوه

 

لطفا جهت تبلیغات با ما تماس بگیرید.

دفتر: ساوه خیابان پیروزی بالاتر از پزشکی قانونی

 

لوگو رادیو ساوه

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group