دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

استاندار تقاضای واکاوی مشکلات زرندیه را پذیرفت و جلسه‌ای برای پاسخگویی به مشکلات و نیازهای این شهرستان با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل امور شهری، نماینده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، رئیس شهرک‌های صنعتی، معاون منابع آب‌های زیرزمینی، فرماندار زرندیه، اعضای شورا و شهردار مامونیه تشکیل داد.

نماینده شهرستان زرندیه در شورای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با بیان اینکه این جلسه به درخواست شورای اسلامی شهر مأمونیه تشکیل شد، گفت: این جلسه برای نقد، بررسی و مرتفع کردن برخی از مشکلات شهرستان به خصوص شهر مأمونیه تشکیل و تصمیمات سازنده و مفیدی گرفته شد.

 

محمدرضا خلج‌معصومی با اشاره به برخی از این مشکلات، افزود: یکی از این مشکلات وجود اختلاف با اداره منابع آب‌های زیرزمینی بر سر حریم رودخانه ابراهیم‌آباد است که ساخت‌وساز و جاده در آن قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: این رودخانه قریب به 50 سال است که خشک شده و در هیچ فصل سال آب ندارد و حتی قبل از آن هم فصلی بوده است و قرار شد در اینباره کمیسیون تشکیل شود و کارشناسان نظر خود را اعلام کنند.

 

وی با اشاره به بررسی مشکلات CNG مأمونیه در این جلسه، ادامه داد: متأسفانه جایگاه CNG مأمونیه با تجهیزات کافی و کامل راه‌اندازی نشد و همچنین تجهیزات نصب شده نیز استاندارد نبوده و دارای مشکلات فنی و افت ولتاژ است.

 

خلج‌معصومی با اشاره به اینکه این جایگاه هنوز تحویل شهرداری نشده است اظهار کرد: به دلیل حساسیت این جایگاه مهدی زندیه‌وکیلی معاون عمرانی استاندار دستور داد که حتی اگر موفق به تجهیز و راه‌اندازی مجدد آن نشدید، تجهیزات لازم را از جایگاه‌های شهرهای دیگر به جایگاه مأمونیه انتقال دهید تا این جایگاه راه‌اندازی شود.

 

وی ارائه طرح تعویض و دو بانده کردن ورودی مأمونیه از طرف اتوبان به سمت این شهر تا پل راه‌آهن را یکی دیگر از درخواست‌های اعضای شورا در این جلسه عنوان کرد و گفت: پس از نقد و بررسی این طرح مقرر شد که 50 درصد از هزینه‌های آن را اداره راه و شهرسازی تأمین کند و مابقی آن را از شهرک‌های صنعتی آن محدوده دریافت کنند.

 

به گفته وی، با پیگیری شورا و دستور استاندار مقرر شد ظرف دو سال آینده این طرح عملی شود.

 

عضو شورای مأمونیه، انجام پروژه برج نوری ورودی شهر مأمونیه از سمت اتوبان را از دیگر طرح‌های ارائه شده توسط اعضای شورا در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: مقرر شد که این طرح با صرف هزینه 500 میلیون ریالی از محل اعتبارات مسکن، راه و شهرسازی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه زمین کارخانه آسفالت مأمونیه توسط منابع طبیعی به شهرداری این شهر واگذار شده، تصریح کرد: چون زمین‌های بایر که خارج از حوزه شهرداری است جزو اراضی منابع طبیعی به حساب می‌آید، زمین این کارخانه طبق طرح تفصیلی وارد حریم شهر شده و لذا سند آن باید به مسکن و شهرسازی واگذار شود.

 

خلج معصومی در ادامه گفت: اما قبل از این واگذاری، طبق تفاهم‌نامه موجود، این زمین به شهرداری واگذار شده لذا با درخواست شورا و دستور استاندار مقرر شد سند آن به شهرداری واگذار شود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات بیمارستان آسیابک یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهر است، بیان کرد: پس از نقد و بررسی این مشکلات در جلسه فوق مسئولان مربوطه تجهیز آن را وعده دادند.

 

عضو شورای شهرستان زرندیه با اشاره به وجود چندین شهرک صنعتی در شهرستان و صنعتی شدن زرندیه ابراز داشت: نیاز به آموزش حرفه‌ای کارگران شهرستان موجب شد که طرح دایر شدن مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان مطرح شود که پس از نقد و بررسی و تبیین ضرورت‌های آن، طبق دستور استاندار مقرر شد ساختمانی برای مرکز فنی و حرفه ای آقایان و بانوان به صورت جداگانه در این شهر ساخته شود.

 

وی با بیان اینکه این ساختمان‌ها امسال شروع به ساخت می‌شود، افزود: طبق دستور جلسه مقرر شد اگر مدارس در این راستا به توافق نرسیدند، ساختمان فنی و حرفه‌ای با ردیف بودجه مشخص ساخته شود.

 

خلج معصومی از تصمیم‌گیری در خصوص تأمین اعتبار برای تجهیز ساختمان زمین چمن شهرستان زرندیه خبر داد، و اظهار داشت: این زمین چمن در بهمن سال گذشته به بهره‌برداری رسید اما ساختمان اداری و سکوهای آن دارای نواقص است که مقرر شد اعتبار لازم برای تکمیل آنها تأمین شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح اولیه فاضلاب مأمونیه در سال 81 مصوب شد ولی به دلیل نبود اعتبارات و عدم پیگیری مسئولان تاکنون اجرا نشده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی است که کد اعتباری از محل اعتبارات ملی به این طرح اختصاص یافته، این طرح در جلسه فوق تشریح شد و وعده‌ی اخذ تصمیمات خوب در این زمینه برای سال جاری داده شد.

 

وی در پایان گفت: استاندار و معاون عمرانی استاندار با نگاه مثبت به شهر مأمونیه دستور تسریع در مرتفع شدن مشکلات این شهر را دادند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group