پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

خدایتعالی تعالی نور شهید را هیچگاه متوقف نخواهد کرد

 

 

به مناسبت فرا رسيدن سالروز قیام خونین 15 خردادماه یادواره 43 شهید شهر پرندک شهرستان زرندیه با عنوان "افلاكيان خاكي" همراه با گراميداشت سالروز ارتحال امام خميني(ره) با حضور جمع کثیری از مردم این شهر، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، امامان جمعه شهرستان، فرماندار و مسئولان برگزار شد.

 

 

 

 امام جمعه پرندک در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: شهدای والامقام برای اعتلای دین و ارزش‌های اسلامی و دفاع از میهن و اسلام مجاهدت کردند.

 

 

 

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدمحمدی افزود: پویایی امروز جامعه اسلامی مدیون فداکاری‌های جوانان این مرزوبوم و به برکت خون‌های مطهر شهدایی است که در دوران مبارزه و نیز دوران دفاع مقدس بر زمین ریخته شد.

 

 

 

وی با بیان اینکه برگزاري يادواره شهدا موجب احياي فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه شده و نسل جوان انقلاب را با روحيه شهادت‌طلبي و ایثار آشنا می‌سازد، ادامه داد: وظیفه آحاد جامعه پاسداشت خون مطهر شهداست.

 

 

 

وی با بیان اینکه بدخواهان نظام در پی خاموش کردن نور شهدا در کشورمان هستند، اضافه کرد: ايران اسلامي با تأسي از فرهنگ جهاد و شهادت توانسته است از توطئه‌هاي دشمنان مصون بماند.

 

 

 

امام جمعه پرندک با بیان اینکه شهدا متعلق به فرد یا گروه خاصی نبوده بلکه متعلق به تمامی جامعه هستند، تصریح کرد: خون مطهر شهدا در امتداد خون مطهر شهدای کربلاست.

 

 

 

وی اضافه کرد: از آنجاکه این نهضت برخاسته از خون مطهر شهدای عزیز و مرهون جانفشانی آنان است لذا جاودانه خواهد ماند چرا که خدای تعالی نور شهید را هیچ وقت متوقف نخواهد کرد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: خون شهید چراغ راهنمای ماست و جایگاه شهدا در اسلام بسیار رفیع است لذا همه باید در راستای انتقال پیام شهدای دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده تلاش کنند.

 

 

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدی در ادامه با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشأن و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی بعد از امام عزیز گفت: اسلام، مردم‌سالاری دینی و شکست قدرت پوشالی مستکبران جهان از شاخصه‌های اصلی مکتب امام (ره) است.

 

 

 

وی تصریح کرد: بعد از رحلت امام نیز مجلس خبرگان در انتخابی احسن شاگرد مکتب امام را به رهبری این حکومت مقتدر دینی برگزید و امروز با گذشت 25 سال از زعامت و امامت رهبر فرزانه انقلاب می‌بینیم که همچون امام در مقابل تمامی انحرافات و کج‌روی‌ها ایستاده و منویات ایشان ضمن اینکه در تمامی معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... جهان تأثیرگذار است دنیا را متعجب ساخته است.

 

 

 

به گزارش ایسنا امام جمعه زاویه نیز در سخنانی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یک وظیفه و رسالت عمومی است و برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی راهکاری مؤثر برای مقابله با ترفندهای دشمنان و ترویج فرهنگ ایثار شهادت است.

 

 

 

حجت‌الاسلام حسن باقری اظهار داشت: همه وظیفه دارند از ظرفیت‌های موجود برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا استفاده شود چراکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست.

 

 

 

وی اضافه کرد: مقام و درجه شهید به قدری بالاست که امامان معصوم(ع) و بزرگان دین اسلام شهادت را برای خود افتخاری بس عظیم می‌دانستند.

 

 

 

وی در ادامه با اشاره به قیام 15 خردادماه گفت: در این روز به رهبری امام راحل یک حرکت آزادی‌آفرین آغاز شد که نتیجه آن تشکیل حکومت اسلامی بود.

 

 

 

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: شکل‌گیری این قیام و خون‌های ریخته شده موجب رشد نهال انقلاب و سرچشمه تحولی بزرگ به رهبری امام شد که امروز الگویی برای تمامی آزادی‌خواهان جهان است.

 

 

 

در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مداحی در سوگ شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای کربلا حال و هوای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

 

 

 

شرکت‌کنندگان در این آئین معنوی سپس با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن گلباران و غبارروبی مزار مطهر 43 شهید این شهر بار دیگر با قرائت فاتحه با آرمان‌های والامقام شهدای عزیز تجدید پیمان کرده و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group