پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

به همت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، همایش مالکان چاه‌های کشاورزی در راستای کاهش پیک بار با حضور مدیران ارشد و مشترکین کشاورزی شهرستان زرندیه برگزار شد.

مدیر توزیع برق زرندیه در این همایش گفت: از بین پنج هزار مشترک کشاورزی استان 278 مشترک مالک چاه کشاورزی در شهرستان زرندیه وجود دارد،که این مشترکان میزان 18 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند .

 

مصطفی رمضانی اظهار داشت: این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی استان مرکزی است و این امر توجه کشاورزان به استفاده بهینه از برق را دو چندان کرده است.

 

وی افزود: از مجموع 30 هزار مشترک با مصارف مختلف در زرندیه، بخش کشاورزی پس از صنایع بیشترین میزان مصرف برق این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 623 مشترک در بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان وجود دارد که 278 مورد آن چاه دارای برق کشاورزی است.

 

مدیر توزیع برق زرندیه ادامه داد: شرکت توزیع برق آمادگی دارد در قبال کاهش مصرف برق کشاورزان در ساعات اوج مصرف تابستان، با اعمال راهکارهای تشویقی باعث کاهش هزینه برق آنان شود.

 

وی بیان کرد: هر کشاورز می‌تواند با انعقاد تفاهم‌نامه مبنی بر خارج کردن پمپاژ چاه آب کشاورزی در بازه زمانی اول خرداد تا اول شهریور در ساعات پیک بار از ساعت 11تا 15 و عدم مصرف برق در این ساعات و همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از هزینه‌های صورتحساب برقی مصرفی خود بکاهد.

 

وی افزود: بهای برق مصرفی کشاورزان در صورت همکاری با این شرکت در سایر ساعات روز با نرخ کم باری محاسبه می‌شود.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: پتانسیل بالای تولید در حوزه صنعتی و کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که با مدیریت در مصرف و انجام روش‌های صحیح می‌توان از میزان بار مصرفی برق در این شهرستان کاست.

 

وی تصریح کرد: با وجود این میزان چاه آب کشاورزی و با توجه به پیک بار تابستان ضرورت همکاری مشترکین کشاورزی به ویژه در ساعات 11 الی 15 و 20 الی 24 است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group