پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مسئول واحد مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف بهترین و اقتصادی‌ترین راهکار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست.

مهرنوش رفیعی در همایش برق، صنعت و اقتصاد در شهرستان زرندیه اظهار داشت: در هر 10 سال حجم تأسیسات صنعت برق دو برابر می‌شود و به طور متوسط سالانه پنج هزار و 100 مگاوات برق با هزینه تقریبی 72 هزار میلیارد ریال برای مشترکین جدید نیاز داریم.

 

وی با بیان سه دلیل عمده در خصوص لزوم برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا، اضافه کرد: تولید پیوسته، عدم امکان ذخیره‌سازی و متغیر بودن تقاضای برق سه دلیل عمده برای برقراری تعادل بین عرضه و تقاضاست.

 

وی تصریح کرد: براین اساس صنعت برق باید آمادگی تقاضای برق در حالت‌های مختلف به ویژه در پیک مصرف در ماه‌های گرم سال را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تنها 9 روز از سال پیک بار بیش از 95 درصد و تنها 23 روز از سال پیک بار بیش از 90 درصد است، ادامه داد: همکاری صنایع در راستای مدیریت مصرف می‌تواند شرکت توزیع برق را در برقراری برق پایدار در منطقه یاری کند.

 

این مقام مسئول در شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه از بین پنج هزار مشترک کشاورزی استان 278 مشترک مالک چاه کشاورزی در شهرستان زرندیه وجود دارد، اظهار کرد: این میزان مالک 18 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان رقم قابل توجهی است.

 

وی با اشاره به وجود 150 مشترک صنعتی در زرندیه با مصرف بالای 200 کیلووات گفت: 13 درصد برق مصرفی استان مربوط به صنایع این شهرستان است.

 

رفیعی با بیان پتانسیل بالای تولید در حوزه صنعتی و کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: با مدیریت در مصرف و انجام روش‌های صحیح می‌توان از میزان بار مصرفی برق در این شهرستان کاست.

 

به گزارش ایسنا، مدير توزيع برق شهرستان زرنديه نیز گفت: شهرستان زرندیه از نظر وسعت دومین شهرستان استان مرکزی است.

 

مصطفي رمضاني با بيان اينکه تعداد کل مشترکان شهرستان زرنديه 29 هزار و 702 است، اظهار داشت: از اين تعداد مشترک 24 هزار و 780 مشترک در مصرف خانگي، 673 مشترک در مصرف کشاورزي، 527 مشترک در مصرف صنعتي، 901 انشعاب در مصرف عمومي و دو هزار و 568 انشعاب در ساير مصارف است.

 

وی بیان کرد: همایش مدیریت مصرف برق ویژه صنایع طبق توافقنامه شرکت توزیع برق با اداره صنعت، معدن و تجارت و با حضور جمعی از مدیران صنعت برق و صنایع به منظور تدوین و ایجاد راهکارهایی برای مصرف بهینه برق برگزار می‌شود.

 

وی آگاه‌سازي و جلب مشارکت مشترکين در طرح تعطيلات و تعميرات صنايع را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست و اظهار کرد: در این همایش صاحبان صنایع با راهکارهای کاهش مصرف انرژی و سیاست‌های تشویقی مرتبط با آن، مدیریت مصرف و بار، ممیزی مصرف انرژی، جلب حداکثری همکاری واحدهای صنعتی در طرح کاهش مصرف انرژی آشنا می‌شوند.

 

وی ادامه داد: بیشترین مصرف برق متعلق به مشترکین صنعتی و کشاورزی است بنابراین همکاري صنايع با طرح تعطيلات و تعميرات در زمان اوج بار مي‌تواند در تداوم و پايداري شبکه و توزيع مطلوب انرژي تأثیرگذار باشد.

 

رمضانی همچنین با اشاره به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در شهرستان گفت: جمع‌آوري انشعابات غيرمجاز با هدف قانونمند کردن اين انشعابات، کاهش تلفات، پايدارسازي شبکه و توزيع برق مطمئن درشهرستان زرنديه انجام مي‌شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group