پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: طرح مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر غلات در سطح پنج هزار و 800 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شد.
احمد قره‌بیگلو  افزود: ریزش سن گندم از 28 اسفندماه سال گذشته و عملیات مبارزه شیمیایی با این آفت از 12 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد.
 
وی بیان کرد: آفت سن گندم در دو مرحله به مزارع خسارت وارد می‌کند که شناخت این مراحل و مبارزه به موقع موجب جلوگیری از خسارت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بروز این آفت هر سال بستگی به شروع گرمای هوا دارد، گفت: در صورتی که با سن مبارزه لازم انجام نشود این آفت می‌تواند تا 100 درصد محصول گندم و جو را از بین ببرد.
 
قره‌بیگلو اظهار داشت: قبل از اجرای عملیات مبارزه با سن غلات کانون‌هایی که احتمال وجود سن در آنهاست، شناسایی و سپس با امکانات لازم کار سن‌زدایی انجام می‌شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه افزود: همچنین عملیات کنترل و مبارزه با علف‌های هرز در چهار هزار و 955 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شد که این مبارزه و کنترل با علف‌های پهن برگ در سه هزار و 630 هکتار و با علف‌های نازک‌برگ در سطح هزار و 325 هکتار بود.
 
وی افزود: این شهرستان دارای شش هزار هکتار گندم آبی، هشت هزار هکتار گندم دیم و شش هزار و 400 هکتار مزارع جو آبی است و سال گذشته با مبارزه به موقع با آفات، خسارتی به مزارع وارد نشد.
 
قره‌بیگلو خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح در امر مبارزه با سن غلات می‌تواند در کاهش از بین رفتن محصولات زراعی نقش بسزایی را ایفا کند که می‌طلبد کشاورزان به این اصل مهم توجه داشته باشند.
 
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group