پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه از تولید 165 هزار کیلوگرم گوشت قرمز طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

داود سرمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی اظهار داشت: این میزان گوشت از کشتار دو هزار و 484 رأس دام سبک و سنگین تولید شده است.

 

وی افزود: سال گذشته دو هزار و 484 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه این شهرستان ذبح شد که هزار و 615 کیلوگرم آن غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد.

 

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز نگهداری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی بیان کرد: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن تولیدی، نگهداری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، دو هزار و 651 مورد بازرسی از این مراکز انجام شد که طی آن 24 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وي با اشاره به تخلفات صورت گرفته در توزيع مواد دامي با خودروهاي غيرمجاز گفت: با متخلفاني كه با خودروهاي غيرمجاز اقدام به حمل و توزيع فرآورده‌هاي خام دامي به صورت غيربهداشتي مي‌كردند برخوردهاي قانوني انجام شده تا از تكرار آن جلوگيري شود.

 

وی خاطرنشان كرد: شهروندان فرآورده‌هاي خام دامي مورد نياز خود را به صورت بسته‌بندي و از مراكز معتبر و مورد تأييد دامپزشكي تهيه كرده و به هنگام خريد به تاريخ توليد، تاريخ انقضا و مهر دامپزشكي بر روي لاشه‌ها دقت كافي داشته باشند.

 

سرمدی در ادامه اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از عملکرد سال گذشته 12 شبکه دامپزشکی استان از سوی اداره کل دامپزشکی، این شبکه موفق به کسب رتبه برتر بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مورد نظر از سوی اداره کل دامپزشکی شد.

 

وی افزود: آموزش، مقابله با بیماری‌ها، جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، انجام به موقع واکسیناسیون و... از جمله معیارها و شاخص‌های اعلام شده از سوی اداره کل دامپزشکی بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group