شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

سی و هفتمین جلسه شوراي فرهنگ عمومي زرنديه با محوريت ارائه راهكارهاي عملي تحقق شعار امسال، در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

 

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: باید اعتبارات فرهنگی در سطح استان مرکزی بصورت متوازن توزیع شود تا شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته مانند زرندیه نیز بصورت ‌یکسان از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

 

شهلا میرگلوبیات افزود: تکمیل و بهره‌بردای از مجتمع فرهنگی و هنری زرندیه یکی از نیازهای اساسی فرهنگی در این شهرستان است.

 

وی با بیان اینکه این مجتمع فرهنگی و هنری در شهر مأمونیه، مرکز شهرستان در حال حاضر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است، از مسئولان خواست تا با تلاش و پیگیری برای بهره‌برداری هر چه زودتر از این پروژه اقدام کنند.

 

میرگلوبیات با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در داخل خانواده‌ها بویژه درخصوص استفاده از ماهواره، اینترنت و گوشی‌های همراه و ... فعالیت‌های ظاهری و کم‌ثمر در بخش‌های مختلف را مضر دانست و بر اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و تعمیق مسائل فرهنگی تأکید کرد.

 

وی ایجاد تعامل فرهنگی بین تمام دستگاه‌های فرهنگی را از ضروریات عنوان کرد.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی علم‌الهدی امام جمعه زرندیه نیز در این مراسم با اشاره به لزوم اصلاح سبک زندگی به ‌عنوان یکی از نیازهای روز جامعه، اظهار کرد: در مسیر اصلاح سبک زندگی می توان از سیره اهل بیت(ع) بهره گرفت.

 

وی ضمن اشاره به رهنمودهای سازنده مقام معظم رهبری تغییر سبک زندگی عموم مردم را از راهکارهای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: مسائلی چون رباخواری، سوگند دروغ، بدحجابی و... از ناهنجاری‌های موجود در فرهنگ جامعه است و تغییر و اصلاح آن کارساز و از الزامات است.

 

فرماندار زرنديه نيز در اين جلسه بر اجراي منسجم و يكپارچه برنامه‌هاي فرهنگي در سطح شهرستان تأكيد كرد.

 

محمد كردي ضمن اشاره به جلوگیری از حرکات نمایشی و کم‌تأثیر، همگام‌سازی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و تمرکزگرایی را در این  نوع فعالیت‌ها مفید دانست و اعتمادسازی میان عموم مردم را از واجبات عنوان کرد.

 

وی با اشاره به وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی که سیاستگذاری فرهنگی است از اعضاي این شورا خواست که با مطالعه قبلی صحبت کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه، شعارزدگی را آفت فعالیت‌های فرهنگی بویژه فعالیت‌های مرتبط با نامگذاری سال عنوان کرد و گفت: برای پرهیز از این کار می‌بایست به عناوین ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری با اعتقاد و ایمان کامل نگریست.

 

احمد جوانمرد با بیان اینکه جنس موضوعات اقتصادی و فرهنگی، به گونه‌اي نیست که در زمان معین و محدودی به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: این نوع موضوعات مستلزم برنامه‌ریزی و تلاش مستمر هستند.

 

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه مقرر شد برنامه‌هاي فرهنگی و مراسمات مناسبتی بصورت یکپارچه در سطح شهرستان و با هماهنگی فرمانداری و ادارات ذیربط انجام شود و همچنین نیروی انتظامی و ادارات مرتبط در خصوص برخورد ارشادی با خاطیان فرهنگی اقدام کنند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group