چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

کارگروه سلامت و امنیت غذایی در زرندیه با محوريت طرح تحول نظام سلامت، در سالن اجتماعات فرمانداری زرنديه تشکیل جلسه داد.

 

 

فرماندار شهرستان زرندیه در این جلسه گفت: تأمین سلامت جامعه تنها با اعتبارهای دولتی میسر نمی‌شود بلکه باید با مشارکت دادن همه اقشار جامعه، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در برنامه‌های سلامت، زمینه اجرای بهتر این مهم را فراهم کنیم.

 

محمد کردی افزود: شهرستان زرندیه با وجود شرایط ویژه، از زیرساخت‌های مناسب بهداشتی و درمانی برخوردار نیست و امیدواریم که اجرای طرح تحول نظام سلامت کمبودهای این بخش را جبران کند.

 

 

 

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این جلسه گفت: تأمین سلامت زیربنای توسعه جامعه است و انسان سالم باعث پویایی و بالندگی جامعه می‌شود.

 

 

 

جلیل کوهپایه‌زاده اصفهانی افزود: طرح تحول نظام سلامت، بستر لازم را برای مهار هزینه‌های درمانی و خدمتگزاری تخصصی به بیمار در عرصه بهداشت و درمان ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی ساوه و زرندیه، گفت: این طرح با هدف اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در منشور سلامت که در فروردین امسال ابلاغ شده برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور به مرحله اجرا درآمده است.

 

کوهپایه‌زاده اصفهانی اضافه کرد: با اجرای این طرح همه مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی فقط 10 درصد هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند و در صورتی که جزو خانواده کمیته امداد، زیر پوشش سازمان بهزیستی یا عشایر باشند، سهم پرداختی آنها برای دریافت خدمات بستری در بیمارستان‌ های دولتی پنج درصد است.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: در گذشته برخی بیمارستان‌ها بیماران را برای تهیه دارو، ملزومات پزشکی، آزمایشگاه و خدمات تشخیصی به خارج از بیمارستان‌ها ارجاع می دادند و به این ترتیب هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌شد.

 

 

 

وی اظهار کرد: خدمت دیگری که در طرح تحول نظام سلامت به مردم ارائه می‌شود، رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی است که اجرای آن موجب بهبود خدمات زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها و تشویق به این نوع زایمان می‌شود.

 

 

 

کوهپایه‌زاده اصفهانی ضمن تشریح جزئیات اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود: ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری در فصول چهارده‌گانه بهترین فرصت برای اصلاح نواقص این حوزه است.

 

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group