جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: سال گذشته 19 درصد تولیدات دامی استان مرکزی در این شهرستان تولید شد.

احمد قره‌بیگلو افزود: بیش از 30 هزار تن انواع محصولات دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و آبزیان که در مجموع 19 درصد از تولیدات دامی استان مرکزی را به خود اختصاص می‌دهد سالانه در زرندیه تولید و روانه بازار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد تخم مرغ استان در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته هشت هزار و 500 تن تخم مرغ در 9 واحد مرغداری تخم‌گذار این شهرستان تولید شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دو میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی در زرندیه انجام شد، گفت: این شهرستان دارای 6 واحد پرورش ماکیان مادر است که میزان جوجه‌ریزی آن در مقایسه با سال‌های گذشته به دلیل برخی مشکلات مرغداران با کاهش مواجه بود.

 

وی بالا بودن قیمت نهاده‌ها، دارو، سوخت، کمبود اعتبارات و کاهش توان مالی سرمایه‌گذاران این بخش را به عنوان بخشی از این مشکلات عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و 670 تن گوشت مرغ نیز توسط 50 واحد گوشتی در زرندیه تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

 

وی با بیان اینکه 14 میلیون و 505 هزار جوجه یک روزه نیز پارسال در زرندیه تولید و به سایر نقاط کشور عرضه شد، افزود: تولید جوجه با توجه به شرایط سن و نگهداری مرغ مادر متفاوت است و به طور میانگین ماهانه حدود دو میلیون جوجه یک روزه در این شهرستان تولید می‌شود.

 

قره‌بیگلو خاطرنشان کرد: بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته و با توجه به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي این شهرستان ميزان توليدات دامي زرندیه در سال جاری افزایش خواهد داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group