چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: گسترش فرهنگ مصرف بهینه مشکلات ناشی از کمبود آب را برطرف می‌کند.

زهرا طراوتی در نشست آموزشی نقش زنان در مدیریت مصرف آب که در بخشداری مرکزی زرندیه برگزار شد افزود: فرهنگ‌سازی در تمام بخش‌های جامعه امری مهم و ضروری است و در بخش آب نیز با عزم ملی و مشارکت تک‌تک افراد جامعه می‌توان فرهنگ بهینه مصرف کردن را ترویج داد.

 

وی با تشریح وضعیت منابع آبی در استان مرکزی، ایران و جهان و مشکلات کمبود آب ناشی از خشکسالی‌های اخیر و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب برای مواجه نشدن با کم‌آبی، از شرکت کنندگان خواست علاوه بر اینکه خود اقدام به استفاده درست از آب می‌کنند، نسبت به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در بین اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خود نیز اقدام کنند.

 

وی با اشاره به نقش بانوان در مدیریت مصرف آب اظهار داشت: زنان نقش اساسی در ساختن انسان‌ها داشته و با آموزش رفتارهای صحیح زندگی چه در زمینه مصرف و چه در سایر جنبه‌های زندگی می‌توانند با تربیت صحیح فرزندان و هدایت افراد خانواده به سمت و سوی استفاده بهینه از منابع و همچنین پاسداری از محیط زیست نقشی اساسی در توسعه کشور ایفا کنند.

 

طرواتی با اشاره به مشکلات کمبود آب ناشی از خشکسالی‌های اخیر و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب برای مواجه نشدن با کم‌آبی، از شرکت‌کنندگان خواست تا با استفاده درست از آب از قطع آب در شهر جلوگیری کرده و به عنوان سفیران آب آموخته‌های خود را به دیگران نیز آموزش دهند.

 

به گزارش ایسنا این نشست آموزشی با حضور 100 نفر از اعضای کمیسیون بانوان شهرستان زرندیه و زنان فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی برگزار شد و در آن موارد مربوط به کیفیت آب، آزمایش‌های مستمری که برای اطمینان از سلامت و بهداشت آب بر روی آن انجام می‌شود، استانداردهای سختی آب و همچنین مضرات استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب تشریح شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group