يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رئیس شورای اسلامی شهر پرندک گفت: الگوگیری از مدیریت جهادی حضرت زهرا(س) اقتصاد و فرهنگ را شکوفا می‌کند.

صدیقه اشرفیان  با یادآوری نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: نهادینه کردن فرهنگ فاطمی و علوی عامل مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

 

وی ادامه داد: از طرفی مادران و بانوان ما به عنوان مدیران اقتصادی خانواده‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه و پرهیز از تجملات و تشریفات زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

 

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) این ایام را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ و معارف فاطمی در جامعه دانست و گفت: زنان جامعه ما در عرصه‌های مختلف نظیر دوران انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی نقشی تأثیرگذار داشتند و هم‌اکنون نیز به عنوان نیمی از افراد جامعه در ساماندهی وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشورمان نقش کلیدی دارند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر پرندک در ادامه با اشاره به نامگذاری روزهای هفته گرامیداشت مقام زن گفت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، روز شنبه سی‌ام فروردین به نام زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، یکشنبه سی‌ویکم فروردین به عنوان زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی نامگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: روز دوشنبه اول اردیبهشت به عنوان روز زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف، روزسه‌شنبه دوم اردیبهشت به نام زن، مشارکت سیاسی و مسئولیت اجتماعی، چهارشنبه سوم اردیبهشت روز زن، شادابی و امید به آینده، پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت به عنوان زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و روز جمعه پنجم اردیبهشت روز زن، معنویت و امنیت اجتماعی نام گرفته است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری که با همکاری دفتر امام جمعه انجام می‌شود، گفت: با برنامه‎ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود، با اجرای برنامه‌های مناسبتی فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س) برای بانوان این منطقه تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) حجاب و عفاف آن بزرگوار است، تصریح کرد: تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌ها این فرهنگ در بین بانوان ترویج شود.

 

وی به برگزاری مراسم شب شعر ریحانه در این شهر اشاره کرد و گفت: گلباران مزار مادران شهید و دیدار و تجلیل از مادران و همسران شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته در شهر پرندک است.

 

اشرفیان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بزرگ بانوان فاطمی با سخنرانی دکتر افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته زن و مقام مادر در این شهر است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group