پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

شهردار زاویه گفت: تخریب مخروبه‌های موجود در سطح شهر که موجب بوجود آمدن مکان‌هایی برای تجمع معتادان است، از امروز پیگیری می‌شود .‌

 

رضا مصباحی  با اشاره به شکایت ساکنان برخی مناطق از وجود اماکن مخروبه و تجمع معتادان در این شهر، افزود: ساکنان نزدیک به این مناطق از رفت و آمد این معتادان ناراضی بوده و وجود این افراد را سبب ناامن شدن منطقه عنوان می‌کنند که با شناسایی این مکان‌ها، شهرداری اقدام به تخریب و ویران کردن آنها کرد.

وی تصریح کرد: برخی از این مکان‌ها بسیار قدیمی و پر خطر بوده که با یک لرزش و یا بارش باران امکان تخریب آنها بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه مالکان بعضی از این خانه‌ها در خارج از شهر هستند افزود: برای تخریب اماکن مورد نظر انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز تخریب لازم است که اکثر مراحل آن انجام شده است.

وکیلی هدف از این اقدام را رضایت مردم دانست و گفت: هدف از این کار رضایت و خشنودی شهروندان و افزایش امنیت ساکنان نزدیک به این مکان‌هاست.

وی افزود: مکان‌های مخروبه سبب نازیبا شدن چهره شهر، آشفتگی و ناهماهنگی مبلمان شهری شده که تخریب کامل آنها کمی از این نازیبایی می‌کاهد.

این مسئول شهرداری زاویه اظهار کرد: طی بازدیدهای به عمل آمده از سطح شهر و شناسایی دیوارهای خطری و پس از صدور دو نوبت اخطار به مالکان برای رفع مصادیق دیوار خطری، شهرداری با حضور نیروی انتظامی راساً اقدام به تخریب می‌کند.

وی یادآور شد: تمام موارد تخریبی فاقد استحکام بنا و غیر‌قابل سکونت بوده و محلی برای تجمع معتادین و اراذل بوده و آسایش شهروندان ساکن در محل را به خطر انداخته بود.

مصباحی تصریح کرد: شهرداری زاویه در اجرای قانون ذره‌ای عدول نخواهد کرد، زیرا معتقدیم شهرداری متولی حفظ منافع تمام شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده املاک مخروبه و رها شده یا فاقد استحکام با تماس با شماره 137 شهرداری و اعلام آدرس دقیق آن، شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر یاری کنند.

وی افزود: طبق قانون شهرداری در خصوص زمين يا بناهاي مخروبه و غير مناسب با وضع محل و يا نيمه تمام واقع در محدوده شهر كه در خيابان يا كوچه و يا ميدان قرار گرفته و منافي با پاكي و پاكيزگي و زيبایي شهر و يا موازين شهرسازي باشد، مي‌تواند به مالك اخطار كند و ظرف دو ماه به ايجاد نرده يا ديوار يا مرمت آن اقدام كند.

وی با بیان اینکه اگر مالك مسامحه يا امتناع كرد شهرداري مي‌تواند به منظور تأمين نظر و اجراي طرح مصوب انجمن در زمينه زيبایي و پاكيزگي و شهرسازي هرگونه اقدامي را كه لازم بداند معمول و هزينه آن را به اضافه صدي ده از مالك يا متولي و يا متصدي موقوفه اخذ کند، ادامه داد: در اين مورد صورت حساب شهرداري بدواً به مالك ابلاغ مي شود و هرگاه مالك ظرف مهلت مقرر اعتراض كرد موضوع به كميسيون مذكور در ماده 77 ارجاع خواهد شد.

وی بیان کرد: صورت حساب‌هايي كه مورد اعتراض واقع نشده و همچنين آراء كميسيون رفع اختلاف مذكور در ماده 77 در حكم سند قطعي و لازم‌الاجراء بوده و اجرای ثبت مكلف است بر طبق مقررات اجراي اسناد رسمي لازم الاجرا، نسبت به وصول طلب شهرداري اجرائيه صادر و به مورد اجرا بگذارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group