جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زرندیه ضمن تشکر از فرمانده بسیج پایگاه هنرمندان زرندیه که با پیگیری‌های خود باعث برپایی این پایگاه شد، گفت: سخنوری و هنرمندی در زمان جنگ باعث حضور گسترده مردم در جبهه‌های حق علیه باطل شد.

 

 

حجت‌الاسلام حسین عبدالله‌پور در نشست فرهنگی سیاسی هنرمندان بسیجی شهرستان زرندیه، افزود: در این عرصه مهم فرهنگی، بسیج که خود یک فرهنگ است باید راه انقلاب را همانگونه که تاکنون بدون هیچ چشم داشتی حفظ کرده است، ادامه دهد.

 

وی با بیان اینکه هنرمندی جاودانه می‌شود که با هر درخواستی به درستی برخورد کند، اضافه کرد: هنرمندان نباید به هر درخواستی جواب دهند، بلکه باید به دین مبین اسلام و اعتقادات خود پایبند باشد.

 

وی افزود: هنرمندان باید با استفاده از نیرو و قدرت خود و با رعایت خطوط قرمزها به هنر دینی که یک اصل مهم است، با جدیت بپردازند.

 

حجت‌الاسلام عبدالله‌پور ادامه داد: امروز با نگاهی به گذشته خود درمی‌یابیم که جهانیان هنر خود را از ایران گرفته‌اند. یک هنرمند هیچگاه هنر را زشت و زننده جلوه نمی‌دهد و باعث بازیچه شدن هنر در دست ناخلفان نمی‌شود.

 

وی با بیان روایاتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص هنر و هنرمند، اظهار کرد: نیکو نوشتن عامل رزق و روزی چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی است.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام برخی از شعرها را حکمت خوانده است، عنوان کرد: قرآن کریم بالاترین حکیم است، البته در شعر باید حق از باطل جدا شود و بهترین کلام آن است که ملال‌آور و نارسا نباشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زرندیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تقویت هنر اهتمام خاصی دارد اضافه کرد: هنرمندان نیز خط قرمز دارند و هرجایی نباید حضور یابند همچنین نباید مشتری‌نگر و متظاهر به ریا باشند.

 

وی بیان کرد: توقع انقلاب از هنر و هنرمند مبتنی بر نگاه زیباشناختی در این راستاست.

 

به گزارش ایسنا، عضو شورای اسلامی شهر مأمونیه نیز در این نشست با ارائه عملکرد شورا و شهرداری مأمونیه در راستای فرهنگ و هنر، گفت: نصب پایه پرچم بر روی تیرهای برق در رفیوژهای میانی سطح شهر به منظور قرار دادن پرچم ملی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و همکاری با پایگاه‌های بسیج جهت برگزاری یادواره شهدا از موارد فرهنگی بوده که شهرداری مأمونیه انجام داده است.

 

محمدرضا خلج‌معصومی آذین‌بندی و تزئین شهر را در مناسبت‌های مختلف از دیگراقدامات فرهنگی شورای اسلامی و شهرداری مأمونیه برشمرد و برگزاری غرفه فرهنگی «قرآن بخوانید-جایزه بگیرید» با اهدای جایزه، انجام مقدمات تأسیس باشگاه فرهنگی-ورزشی، پیگیری تشکیل پایگاه بسیج شهید تهرانی‌مقدم پرسنل شهرداری و بازدید از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را از دیگر فعالیت‌ها دانست.

 

مجتبی تقوی عضو بسیج هنرمندان زرندیه نیز با گرامیداشت سالروز هنر و شهادت  شهید مرتضی آوینی گفت: باید به اهداف عالی کانون بسیج هنرمندان زرندیه برسیم.

 

وی افزود: به زودی حلقه صالحین در این شهرستان تشکیل می شود تا به جایگاه واقعی فرهنگ و هنر برسیم.

 

 وی در راستای منویات مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که هنرمندان زرندیه با پایبندی به دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه خود را بطور کامل انجام دهند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group