چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024
امام جمعه زاویه گفت:یوم‌الله 12 فروردین آغاز حکومت رسمی اسلام در ایران است.
 
حجت‌الاسلام حسن باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه افزود: این روز خجسته که از آن به عنوان یوم‌الله یاد می‌شود روز بازگشت اسلام علوی به ایران است که باید گرامی داشته شود.
 
وی اضافه کرد: در این روز بزرگ قانون قرآن بر این انقلاب حکمفرما شد و حکومتی که به رهبری امام عزیز و با حمایت مردم شکل گرفت رنگ و بوی اسلام به خود گرفت.
 
وی ادامه داد: ملت ایران با اطاعت از فرامین ولی خدا که تنها هدفش استقرار حکومت اسلامی در این سرزمین بود با نثار جان خود در 22 بهمن 57 به آرزوی خود رسید و حکومتی را بنا نهاد که طاغوت را از بین برد و دست جهانخواران را از این خطه کوتاه کرد.
 
خطیب جمعه زاویه در ادامه با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای مطالعه و تحقیق در شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) است.
 
وی اضافه کرد: انسان می‌تواند در این ایام به مطالعه در سیره آن بانوی بزرگوار اسلام بپردازد و با الگوگیری از شخصیت حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی، بدان الگو عمل کند.
 
وی با یادآوری نامگذاری سال جاری نیز گفت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی آحاد مردم و مسئولان است.
 
وی تصریح کرد: امروز بار اصلی بر دوش مسئولان و دولت است چرا که مردم ثابت کرده‌اند همواره در صحنه هستند و وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.
 
امام جمعه زاویه در ادامه با اشاره به ارزش‌های والای انسانی در کلام حضرت علی(ع) گفت: امیرالمومنین علی(ع) در حکمت 82 نهج‌البلاغه انسان را به امیدوار نبودن به غیرخدا، نترسیدن جز از ارتکاب به گناه و شرم نکردن از آن چیزی که نمی‌داند و نیز شکیبایی که موجب تقویت ایمان می‌شود توصیه و سفارش کرده است.
 
حجت‌الاسلام باقری همچنین کسل نبودن، شکایت نکردن از خدا و آزرده خاطر نبودن را از نشانه‌های صابران در کلام حضرت علی(ع) بیان کرد

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group