سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: تربیت نیروی انسانی توانمند و خودباوری، اساس مدیریت جهادی است که با عزم ملی و همت عالی، اقتصاد و فرهنگ کشور را شکوفا می‌کند.

شهلا میرگلوبیات  با اشاره به نامگذاری‌ سال جاری تحت عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" افزود: مقام معظم رهبری با این نامگذاری‌ها هدف را برای کارگزاران نظام و ملت تبیین و نقشه راهبردی کشور ترسیم می‌کنند تا بتوان با همتی مضاعف در قالب این گفتمان موفق به پاسخگویی انتظارات معظم‌له شد.

 

وی اضافه کرد: نگرش حکیمانه و درایت مقام معظم رهبری نیاز اساسی کشور را در این برهه از زمان دو عنصر اقتصاد و فرهنگ عنوان کرده است که با نامگذاری امسال می‌توان شتاب توسعه و پیشرفت در این حوزه‌ها را سرعت بخشید.

 

وی استفاده از واژه فرهنگ در نامگذاری سال 93 را بیانگر لزوم توجه بیشتر نسبت به این حوزه دانست و ادامه داد: توجه به حوزه فرهنگ به ویژه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی رمز تعالی و بالندگی جامعه ایرانی خواهد بود که باید از تمام ظرفیت‌ها و توان استفاده کرد تا تبعات ناشی از کم‌توجهی به این مقوله را از بین برد.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه به ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی از جمله جمعیت جوان و نخبگان کشور اشاره کرد و افزود: بهره‌مندی از چنین نیروی عظیم انسانی و تلاش برای تربیت افراد متعهد و تأثیرگذار در مدیریت کشور ضمن تحقق شعار مدیریت جهادی موجب ارتقای جامعه در عرصه اقتصاد و فرهنگ خواهد شد.

 

وی در ادامه از جنگ فرهنگی و اقتصادی نیز به عنوان شیوه جدید دشمن در ادامه دشمنی‌های خود با انقلاب یاد کرد و افزود: در جنگ اقتصادی و فرهنگی با عنوان تهاجم فرهنگی و یا جنگ نرم، داشتن بصیرت و شناخت ابزار جنگی دشمن و تلاش برای مقابله با آن، مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی جراحی عملی در عرصه اقتصاد، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تحول و تقویت در زیرساخت‌ها، پرهیز از اسراف و مدیریت در مصرف، تکیه بر توانمندی‌های داخلی، حمایت از منابع داخلی، راهبری خلاقانه استعدادها و ظرفیت‌‌ها را از دیگر راهکارهای عملی در پاسخگویی به مطالبات رهبری در نامگذاری سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد و فرهنگ دانست.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی و اینکه نامگذاری سال‌های اخیر را بدان معطوف داشته‌اند، اظهار کرد: این تأکیدات و توصیه‌ها بیانگر آن است که برنامه‌های طراحی شده تاکنون ناکارآمد بوده و نتوانسته شرایط مطلوب اقتصادی را در کشور فراهم کند.

 

میرگلوبیات در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها جهت‌گیری‌های مبتنی بر شرایط امروز کشور با تمرکز بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود را متذکر شده‌اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group