پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

امام جمعه زاویه گفت: بهترین حال در گرو ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام حسن باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه افزود: ارتباط انسان با خدای تعالی و توسل به اهل بیت(ع) موجب تحول درونی در انسان شده و انسان را به احسن حال می‌رساند.
 
وی بیان کرد: احسان و نیکوکاری، خدمت به بندگان خدا، شاد کردن دل مؤمن، کسب رضایت پدر و مادر از جمله کارهایی است که انسان را به بهترین حال می‌رساند.
 
وی اضافه کرد: ایام نوروز بهترین فرصت برای افرادی است که با یکدیگر اختلافی دارند تا از سنت حسنه صله رحم این ایام استفاده کرده و با هم آشتی کنند.
 
وی بر صله رحم و دید و بازدیدها در ایام نوروز تأکید کرد و افزود: همانگونه که قبل از نوروز خانه‌تکانی می‌کنیم با صله رحم نیز خانه تکانی دل را انجام دهیم تا کینه‌ها و کدورت‌ها از بین برود.
 
امام جمعه زاویه در ادامه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز گفت: این تقارن فرصت مناسبی است تا از انوار فاطمی بهره لازم را ببریم.
 
وی گفت: فاطمه(س) بزرگ زنان عالم است و در روایت داریم که حب فاطمه(س) در بیش از 100 مورد نجات‌بخش انسان است.
 
وی هنگام مرگ، قبر، صراط، محشر، میزان و محاسبه را از جاهایی دانست که دوست داشتن حضرت زهرا(ع) باعث عنایت آن بزرگوار خواهد شد و افزود: الگوگیری از آن حضرت و مطالعه در سیره حضرت صدیق طاهره(س) این محبت را بیشتر می‌کند.
 
حجت‌الاسلام باقری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری گفت: پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ با عزم جهادی مردم و مسئولان امکان‌پذیر است و همه باید در این مسیر تلاش کنند.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group