سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

امام جمعه پرندک گفت: کار جهادی، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام سید حسن سید محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه بر جلوگیری از اسراف و لزوم صرفه جویی تاکید کرد و افزود: تحرک و پویایی در اقتصاد کشور از برکات تحقق اقتصاد مقاومتی است که با مشارکت مردم و برنامه ریزی مسئولان عملی می شود.

وی اضافه کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اهمیت و ضرورت پرداختن به مسئله اقتصاد از طرف دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها را می‌رساند که با همدلی و تعامل با یکدیگر اقدام به برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی کـاهـش وابـستـگی اقتصاد کشور بـه نـفـت در کنار اصلاح الگـوی مصـرف را از دیگر شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان کشور در مورد راهکارها وفواید اقتصاد مقاومتی راهگشای آینده اقتصاد این کشور خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر پرهیز از انجام ریخت و پاش در خرید و هزینه‌کرد در ایام پایانی سال بر لزوم رسیدگی به نیازمندان یادآور شد.

خطیب جمعه پرندک در ادامه به سفر اشتون به ایران اشاره کرد و گفت: درب کشورمان یه روی همه کشورها به جز آمریکا و اسرائیل باز است اما به رسم همیشگی برنامه سفر و دیدار مقامات کشورهای خارجی بر عهده میزبان است.

وی اضافه کرد:متاسفانه در سفر اشتون به ایران شاهد دیدار وی با برخی از فتنه گران بودیم که مقامات وزارت امور خارجه از آن اظهار بی اطلاعی کردند اما سخن ما این است که اگر بی اطلاع از این دیدار بودین که مصیبت است و اگر مطلع بودید که مصیتی عظیم تر است.

وی با بیان اینکه غربی ها قابل اعتماد نیست،اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اعتمادی به مذاکره با غرب نداریم زیرا صداقت ندارد.

وی با بیان اینکه سفر اشتون برای پرداختن به موضوع حقوق بشربود، تصریح کرد: غربی ها و در راس آنها استکبار جهانی بیشترین تجاوزات را به کشورهای مستقل دارند و خود نقض کننده حقوق بشر هستند.

امام جمعه پرندک همچنین با اشاره به روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه‌ آخر سال، افزود: آزردن مردم و ضررساندن جانی و مالی به مردم حرام و از گناهان کبیره است.

وی همگان را از ایجاد مزاحمت برای دیگران در آستانه سال نو نهی کرد و گفت: در این ایام با تبیین مفاهیم عمیق دینی باید به محاسبه نفس پرداخت.

وی اظهار کرد: امیدواریم تحویل سال با انجام دعا و مناجات همراه باشد تا موجب تغییر در رفتار و کردار شده و سعادت انسان را رقم بزند.

وی اضافه کرد: آغاز سال جدید فصل زنده شدن مجدد طبیعت بوده و به عنوان نوروز باید گرامی داشته شود اما نباید ایام فاطمیه نیز به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام سید محمدی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه به تبیین شخصیت بارز بانوی دو عالم پرداخت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group