جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

امام جمعه زاویه گفت: ولایتمداری و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مهمترین پیام شهداست.

حجت الاسلام حسن باقری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا گفت: این روز به مناسبت صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 58 به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: مقام و درجه شهید به قدری بالا است که امامان معصوم (ع) و بزرگان دین اسلام شهادت را برای خود افتخاری بس عظیم می دانستند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 34 سال از تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، توفیق خدمت به خانواده های معظم شاهد را نظاره گر هستیم و افتخار آفرینی فرزندان ایثارگران در عرصه های گوناگون ثمره فعالیت این نهاد مقدس است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا الگوی مردم در زندگی هستند، گفت:مسوولان باید حل مشکلات خانواده شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم برای دفاع از اسلام چه در دوران مبارزه و چه در دوران دفاع مقدس به مسلخ عشق رفتند و خون مطهرشان را برای حفاظت از این انقلاب نثار کردند تا ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

خطیب جمعه زاویه در ادامه با اشاره به روزهای پایانی سال خواستار محاسبه نفس و زدودن غبار ها از درون شد و گفت: این روزها روز طهارت نفس و پاکی روح است و فصل ایجاد همدلی و احیای مکارم اخلاق که همه باید بدان اهتمام داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید کینه و کدورت را کنار بگذاریم و نهال دوستی و محبت را در دل های خود بکاریم و رنگ و بوی خدایی گرفته و سال دیگری را در اطاعت از فرامین الهی آغاز کنیم.

وی همچنین به سالروز رحلت آیت الله کاشانی اشاره کرد و افزود: این مبارز انقلابی با استعمار بسیار پیکار کرد و مبارزات وی در دفاع از اسلام بسیار گسترده و وسیع بود.

وی اضافه کرد: آن مرحوم بزرگترین دشمن سرسخت استکبار و استبداد بود و مبارزات وی به حدی بود که محکوم به اعدام شد اما این اهرم بازدارنده مانع از تداوم حرکت های انقلابی وی نشد.

امام جمعه زاویه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به بیان ارکان شخصیتی آن حضرت پرداخت.

وی گذشت، ایثار، حسن خلق، سخاوت، عبادت و حجاب را از ارکان شخصیتی آن حضرت بیان کرد که از مادر بزرگوارش به ام ابیها منتقل شد.

حجت الاسلام باقری خواستار برگزاری مراسم سوگواری و وعظ و سخنرانی پیرامون زندگی آن حضرت و الگوگیری بانوان اسلامی از سیره حضرت صدیقه طاهره (س) شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group