شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نقطه ثقل سیاست‌های دولت در حوزه گردشگری و حتی میراث فرهنگی جذب سرمایه بخش خصوصی است.

 

 مسعود سلطانی‌فر در بازدید از مجموعه گردشگری سرزمین ایرانیان در زرندیه گفت: طراز گردشگری در سال 91 حکایت از آن دارد که بیش از هفت میلیون و 700 هزار گردشگر خروجی و بیش از چهار میلیون گردشگر ورودی در این سال داشته‌ایم که از تعداد گردشگران ورودی کمتر از یک میلیون نفر گردشگر واقعی، ماندگار و هزینه‌کننده بوده‌اند.

وی با تأکید بر نگران‌کننده بودن آمار گردشگران واقعی ورودی به کشور اضافه کرد: به دستور دولت تدبیر و امید در زمینه احیای گردشگری باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد و از تعداد بیشتری جاذبه‌های گردشگری همچون سرزمین ایرانیان در کشور احداث شود.

وی نقطه ثقل سیاست‌های دولت در حوزه گردشگری و حتی میراث فرهنگی را جذب سرمایه بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: براساس این سیاست قسمت اعظم بناهای تاریخی جهت احیا و توریستی شدن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی درخصوص مجموعه سیاحتی و گردشگری سرزمین ایرانیان نیز گفت: این پروژه بسیار عظیم راهی طولانی را در پیش دارد و البته تلاش و اراده فعالان در این پروژه ستودنی و قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز چهار میلیارد تومان از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این پروژه کمک شده و امید است با همکاری بانک‌ها و سازمان‌های ذیربط پیشرفت این پروژه به سرعت انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به تأکید سنت ایرانیان بر درختکاری، گفت: در احداث پروژه‌ها باید به فضای سبز و درختکاری اهمیت بیشتری داده شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، قباد افشار در بازدید از مجموعه گردشگری سرزمین ایرانیان در زرندیه با بیان اینکه 25 درصد از مساحت پروژه‌های اجرایی باید به فضای سبز اختصاص پیدا کند، افزود: تا کنون یک میلیون هکتار از اراضی به پروژه های مختلف اختصاص داده شده که متأسفانه به اجرای فضای سبز آن اهمیتی نداده‌اند.

 

وی یکپارچگی و هدف اصلی سرزمین ایرانیان را تحسین برانگیز عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری ایرانیان بلندمدت اما سوددهی آن مطمئن است.

 

افشار با اعلام هشدار نسبت به تخریب اراضی کشاورزی در کشور، ادامه داد: منطقه گردشگری ایرانیان مورد حمایت این سازمان است.

 

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به مزیت‌های درونی و کشاورزی یکی از این مزیت‌هاست.

 

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه ساخت ویلاها در باغات موجب تخریب باغ و فضای سبز می‌شود، اعلام کرد: ویلاسازی خصوصا در شمال کشور، استان البرز و شمال تهران موجب تخریب اراضی قابل کشت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت تخریب اراضی کشاورزی در مناطق شمالی کشور به دلیل ویلاسازی به مرز هشدار رسیده، اضافه کرد: باید مناطقی که امکان ویلاسازی دارد و به فضای سبز نیز آسیب نمی‌زند، تعیین شود تا جلوی این معضل گرفته شود.

 

وی با اشاره به وجود دو میلیون و 700 هزار هکتار باغ در کشور که در حال تخریب است و منابع محدود آب، تصریح کرد: سرزمین ایرانیان باید یک الگو برای شهرک‌های سیاحتی، تفریحی، توریستی و گردشگری باشد.

 

افشار ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و تدبیر لازم راهکاری برای استفاده مناسب از منابع ملی پیدا کنیم.

 

وی اذعان داشت: امسال 10 هزار هکتار توسعه فضای سبز و درختکاری در کشور انجام شده است که هفت هزار هکتار آن تبدیل و توسعه باغ و مابقی توسعه فضای سبز بوده است.

 

استاندار مرکزی موفقیت در تبدیل سرزمین بکر و دست‌نخورده به منطقه‌ای آباد با مجموعه‌های بزرگ و اشتغال‌آفرین را توفیق بزرگی دانست و گفت: اینچنین توفیقی را خداوند به هر کسی عطا نمی‌کند.

 

 محمدحسین مقیمی در بازدید از مجموعه گردشگری سرزمین ایرانیان در زرندیه ضمن تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: امکانات زیادی در کشور وجود دارد اما، تعداد کمی از افراد موفق به انجام پروژه‌هایی مانند سرزمین ایرانیان می‌شوند.

 

وی از کلیه کسانی که با استفاده از علم، همت، ابتکار و خلاقیت خود اینگونه مناطق را آباد می‌کنند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در جای جای کشورمان افراد مؤثری پیدا شوند و با سرمایه‌گذاری و ابتکار، کشور را بسازند و خلق توسعه کنند تا بیکاری و فقر از بین برود.

 

مقیمی ادامه داد: فقر تنها با کار و اشتغال ریشه‌کن می‌شود و به منظور اشتغالزایی و کار، سرمایه‌گذاری نیاز است.

 

وی اظهار کرد: باید راه را برای سرمایه‌گذاران باز کنیم تا کارآفرینان با سرمایه‌گذاری لازم زمینه اشتغال و احیای اقتصاد را فراهم و مسیر را هموار کنند.

 

استاندار مرکزی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای فعالیت این منطقه گردشگری به موقع صادر شد، اعلام کرد: همکاری لازم برای پیشرفت این مجموعه که باعث پیشرفت کشور و اشتغالزایی برای مردم است، انجام می‌شود تا به بهره‌برداری برسد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group