سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

همایش تجلیل از عاملین زکات روستاهای بخش مرکزی ساوه با حضور امام جمعه ساوه، منتخب مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار و فرماندار و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و جمعی از مسوولان محلی در امامزاده شاهزاده اسماعیل (ع) روستای یل آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در این مراسم در سخنانی با بیان آیات و روایاتی در باب زکات گفت: اهميت زکات در دين اسلام به اندازه اي است که 28 مرتبه در قرآن کريم از آن بعد از برپایی نماز سخن به میان آمده است.
حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب خیر و برکت در جامعه می‌شود، افزود: پرداخت زکات آثار مثبتی را در زندگی انسان‌ها برجای خواهدگذاشت و مایه بقای دین می شود.
وي پرداخت زکات را موجب آرامش و رفع بسياري از مشکلات موجود در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: زکات يکي از تکاليف ديني است که بر عهده کشاورزان بوده و حکم آن در دين اسلام تعيين شده است.
به گزارش ایسنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه نیز در این همایش گفت: ترويج فرهنگ زکات موجب ريشه کني فقر و توسعه ، عمران و آباداني مناطق محروم مي شود.
محمدتقی جوادی از زکات به عنوان يکي از راه‌هاي برقراري عدالت اجتماعي يادکرد وافزود: اگر به اين واجب الهي به درستي عمل شود بسياري از مشکلات نيازمندان برطرف خواهد شد.
وی با بیان انتظارات از عاملین در احیای این فریضه دینی اظهار کرد: پیگیری و تعامل با کشاورزان در جمع آوری زکات، شناسایی زکات دهندگان واقعی، همکاری با روحانیان اعزامی، تشویق عاملین، کشاورزان را از انتظارات از عاملین در احیای زکات برشمرد.
جوادي افزود: سال گذشته از روستاهاي اين شهرستان بالغ بر 4 ميليارد و 145 ميليون ريال زکات جمع آوري شد و پيش بيني مي شود، امسال اين رقم افزايش يابد.
وي ، فريضه زکات را در حال احيا دانست و اضافه کرد: در سال گذشته، 26 جلسه سخنراني با اعزام مبلغان به روستاها، 40جلسه با عاملين زکات و 5 جلسه باحضور امام جمعه ساوه در روستاهاي بخش مرکزي، با هدف احياي فريضه زکات برگزار شده است.
وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده مطابق با نیت واقفین هزینه می‌شود، افزود: بخشی از نیات واقفین صرف نیازمندان شده و بخشی دیگر نیز در قالب پروژه های عمرانی شامل مرمت و احیاء قنات، تکمیل و احداث حسینیه، ساخت خانه عالم، مرمت و بهسازی مساجد، تکمیل کلینیک درمانی و ... هزینه شده است.
درادامه اين همايش، چند تن از عاملين فعال زکات در روستاهاي بخش مرکزي ساوه بااهداي لوح و جوايزي تقدير شدند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group