سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ساوه خواستار مشارکت خیرین در احداث بنای امامزاده علی(ع) روستای هریسان از توابع بخش مرکزی ساوه شد.
حجت‌الاسلام سید‌محمدباقر طباطبایی در حاشیه بازدید مسوولان شهرستان از روند عملیات اجرایی احداث بنای امامزاده علی(ع) روستای هریسان به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، گفت: عملیات اجرایی مرمت و بازسازی این امامزاده تاکنون 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: عملیات اجرایی بازسازی امامزاده علی (ع) از نوادگان امام زین العابدین (ع) که دارای شجره نامه موث قاست به همت اهالی روستای هریسان و همکاری شورای روستا و با نظارت دقیق و مهندسی مدت یکسال است که آغاز شده است.
وی اظهار کرد: مرمت و بازسازي این امام زاده با هدف توسعه و احياي آن، تكميل طرح زائر سرا و محوطه سازی، تكميل جاده دسترسي به امامزاده، احیا نیت واقفین، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه بازسازی و مرمت امامزاده ها از دیرباز مورد توجه اراداتمندان به اهل بیت (ع) بوده است، بیان کرد: برای بازسازی و مرمت این امامزاده تاکنون اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال هزینه شده است که شامل هزینه تخریب، تهیه نقشه، فندانسیون و اسکلت بندی است.
وی با درخواست از خیرین جهت مشارکت در احداث بنای این امامزاده گفت: برای تکمیل بنای این مکان مقدس به 300 میلیون دیگر اعتبار نیاز است.
وی با تاکید بر این نکته که مرمت و بازسازی امامزادگان و بقاع متبركه نيازمند مشاركت و مساعدتهای مردمی است، گفت: باید با همت و تلاشی مضاعف و با مساعدت مردم و ارادتمندان به اهل بیت (ع) مکانی مذهبی و فرهنگی را در راستای تکریم اهل بیت (ع) بنا کنیم تا به اجر دنیوی و اخروی برسیم.
طباطبایی همچنین با اشاره به وجود تعدد بقاع متبركه در بخش مركزی ساوه افزود: وجود اين اماكن متبركه در اين بخش بستری خوبی را برای جذب زائر فراهم كرده است كه با اختصاص منابع دولتی و حمايتهای مردمی شاهد توسعه روز افزون اين امامزادگان خواهيم بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group