سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

همایش سالیانه صنایع همکاری(طرح کاهش پیک تابستان) با حضور مدیر دفتر مدیریت مصرف شركت توانیر، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه، جمعی از مدیران صنایع و مسوولان محلی در مرکز فنی و حرفه ای واقع در شهر صنعتی ساوه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی مدیر دفتر مدیریت مصرف شركت توانیر در این همایش در سخنانی با تاکید بر ضرورت اجراي مديريت مصرف برق گفت: در سال هاي گذشته مصرف برق در صنايع رشد فزاينده اي داشته كه بايد با برنامه ريزي اصولي و منطقي در مصرف برق تعديل شود.
علیرضا احمدی یزدی افزود: اصلاح فرهنگ مصرف فردي، اجتماعي و سازماني، آموزش همگاني الگوي مصرف مطلوب، ترويج فرهنگ صرفه جويي و قناعت و مقابله با اسراف و تجمل گرايي با استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي، آموزشي و هنري رسانه‌ها بويژه از سياست‌هاي كلي اصلاح الگوي مصرف است.
وی بیان کرد: برای ارتقای جایگاه کشورمان در حوزه های اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه باید با بازنگری در مصرف و مدیریت آن هزینه های خود را کاهش دهیم.
احمدی یزدی در پایان با تاکید بر رعایت الگوی مصرف خاطر نشان کرد: نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده بود نباید به فراموشی سپرده شده و در راستای تحقق آن فرهنگ سازی کرد.
به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز در این همایش از برق به عنوان اصلی ترین منبع انرژی یاد کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی در راستای تعامل بین مدیران صنایع و مسوولان توزیع برق در راستای مدیریت نحوه مصرف انرژِی که جزو لاینفک زندگی بشر است، بسیار حائز اهمیت است.
علی محمد گلستانی فرد افزود: اصلاح الگوی مصرف در انرژی با توجه به کاهش منابع و افزایش مصرف نقش بسزایی در محافظت از ذخایر انرژی دارد. وی از انرژی به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی یاد کرد و افزود: در گذشته برای احداث برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی توجه کافی به مدیریت مصرف انرژی نشده است.
به گزارش ایسنا، مدیر توزیع برق ساوه نیز در این همایش گفت: مدیریت توزیع برق ساوه دارای 106 هزار و 407 مشترك است كه 683 مشترك آن را صنایع تشكیل می دهند.پ
محمد مطهری نياز به صرفه جويي و اصلاح الگوي مصرف برق را يادآور شد و اظهار داشت: با توجه به نياز كشور به توسعه، مسئله اصلاح الگوي مصرف به ويژه در حوزه برق بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف بهینه انرژی به وسیله صنایع نقش بسزایی در پیشبرد اهداف شرکت توزیع نیروی برق دارد تصریح کرد: در صورت اعمال مدیریت مناسب و همراهی جامعه از منابع عظیم انرژی برق به ویژه در حوزه صنعت به نحو مناسبی میتوان استفاده کرد.
وی انجام تعمیرات کارخانه بعد از ساعات اوج مصرف، استفاده از مولد، انتقال شیفت در این مواقع را به عنوان برخی از راهکارهای صنایع در اوج مصرف در فصل تابستان ذکر کرد و اظهار کرد: در تابستان سال گذشته 58 واحد صنعتی در ساوه با كاهش بار در مصرف برق و 3 واحد صنعتی نیز در تولید و تحویل انرژی با شبکه توزیع برق شهرستان همکاری داشتند.
گفتنی است در این مراسم از 7 نفر از صاحبان صنایع ساوه که در سال گذشته در کاهش مصرف برق با مدیریت توزیع برق شهرستان همکاری داشتند با اهدای لوح تقدیری تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group