سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

یادواره 21 شهید سرافراز دوران دفاع مقدس شهرستان ساوه در لشگر 42 قدر با حضور فرمانده گروه مهندسی 42 قدر و سبزپوشان اين لشگر، امام جمعه ساوه، فرمانده سپاه ناحیه ساوه، خانواده‌های معظم شهدای این لشكر و مردم شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید حسین تقوی در این مراسم گفت: اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهید به دست آمده است.

با بیان اینکه شهید زنده است و به آخرین مراتب کمال انسانی رسیده است، افزود: شهدا شاهد قدرت خدا بودند و به همین دلیل در اطاعت از ولی فقیه خود جان خویش را فدا کردند.

وی بیان کرد: شهید آن کسی است که بهترین نعمت الهی نصیب وی شده است و دشمن را خلع سلاح کرده است.

تقوی با بیان اینکه نظام اسلامی و شهدا ثابت کردند که "ما می توانیم"، خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت کشور ایران در بین 200 کشور جهان جزو 10 کشور آخر بود اما به برکت شهدا و انقلاب، امروز ایران اسلامی در حوزه علمی جزو 17 کشور برتر جهان شناخته شده است.

به گزارش ایسنا فرمانده گروه مهندسی 42 قدر نیز در این مراسم با بیان اینکه حيات امروز جامعه مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی آنان است، گفت: وظیفه ما خدمتگزاری به خانواده معظم شهداست چون آنها عزیزترین فرزندان خود را برای عزت، عظمت و اقتدار انقلاب هدیه کردند.

سرهنگ مصطفی افشار با بیان اینکه ادامه دادن راه شهدا موجبات سربلندی ما را فراهم می‌کند، افزود: هر کس به شهدا تأسی کرد و راه آنها را ادامه داد سرافراز است و انحراف از راه شهدا نیز موجب سرافکندگی است.

وی ایستادگی در برابر دشمن، اخلاص و بی‌توقعی را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و اظهار کرد: اطاعت از ولی فقیه و رهبری، حفظ ارزش‌ها و استقامت از دیگر ویژگی‌های بارز شهداست که در وصایای خود نیز به ما سفارش کرده‌اند.

وی خون شهدا را بیمه‌کننده نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: الگو قرار دادن شهدا در همه عرصه‌های زندگی باید در بین همه قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان مورد توجه قرار گیرد.

افشار در پایان، تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام و شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی بیشتر با نقش مهندسی رزمی در جنگ و دوران دفاع مقدس را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه اين مراسم، از خانواده معظم 21 شهید دفاع مقدس شهرستان ساوه در این لشگر با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد و سپس شرکت‌کنندگان در این یادواره با حضور در گلزار شهدای این شهرستان قبور مطهر شهدای والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس را گلباران و عطر افشانی کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group