چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

به مناسبت فرا رسیدن 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت فردوسی، نشست ادبی بزرگداشت فردوسی با حضور شاعران، اعضای انجمن ادبی و تنی چند از علاقمندان شعر و ادب فارسی در محل مرکز فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هدف از برگزاری نشست را ادای احترام بریکی از بزرگترین مفاخر ادبیات حماسی دانست که با هنر خود باعث ماندگاری زبان فارسی شده است.
حسین محمودی فر افزود: این اثر گرانبهای فردوسی سروده ای است که هویت دینی و میهنی ایرانیان در آن ریشه دارد و این اثر ماندگار ادبیات ایران بازتاب دهنده آیین ها و زبان ماندگار و شیرین پارسی است.
وی بیان کرد: آفریننده شاهنامه با آگاهی و تسلط بر فرهنگ و تمدن و باورهای ایران کهن و دوره اسلامی و با نگاهی ژرف و بلند و بیان شیوا و قابل فهم تاریخ ایران را به زبان شعر گفته است.
محمودی فر اوج هنر فردوسی را در آفرینش اثرش دانست و افزود:در این اثر از نیازهای اساسی بشر سخن به میان آمده و علاوه بر آن تاریخ ایرانیان هم به این وسیله از خطر فنا حفظ شده است.
به گزارش ایسنا مسئول انجمن ادبی شهرستان زرندیه نیز در این نشست فردوسی را شاعری مقدس و خداپرست دانست که به سرزمین خود سخت عشق می ورزید و مکتب او بر پایه اعتقادات مذهبی و میهن پرستی، مناعت و بزرگواری، جوانمردی، علم و عمل، راستگویی و نیکوکاری استوار است.
منصور کیانی با اشاره به هفته زن و تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، افزود: زن در شاهنامه در نقش بانوی شریک در اداره امور کشور و خانه، سفیر و قاصد زبان آور، مادر، جنگجو، خانه دار و مظهر زیبایی و عشق است و این همان احترام به جایگاه ویژه زن در جامعه اسلامی است.
گفتنی است در این نشست تعدادی از اعضای انجمن ادبی به قرائت شاهنامه پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group