چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

كارگاه آموزشي زنان سرپرست خانواده با عنوان " نقش زن در خانواده و تأكيد بر مادري ايشان" در آموزش وپرورش ساوه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمد راد كارشناس مشاوره آموزش و پرورش ساوه در اين كارگاه آموزشي يك روزه با اشاره به آمار روز افزون زنان سرپرست خانواده در جهان گفت : برخورداري از مهارت هاي اجتماعي و سلامت روان دو عامل طول عمر زنان و در نتيجه افزايش آمار زنان سرپرست خانوار در جهان است.
وي افزود: زجر تنهايي، دشواري تربيت فرزندان، مشكلات سكونت، مشكلات حقوقي،‌ استرس شغلي و نيز بعضا مزاحمت هاي همسر سابق درشرايطي كه طلاق رخ داده است از جمله مشكلات اصلي زنان سرپرست خانوار است.
كارشناس مشاوره آموزش و پرورش ساوه گفت : پذيرش شرايط و انتخاب اهداف و راهكارهاي مناسب همسو با شرايط جديد زندگي عامل اصلي ارتقاء اعتماد به نفس و غلبه بر مشكلات در زنان سرپرست خانواده است.
راد در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به نقش زن در خانواده در تربت فرزندان گفت: كار تربيت كاري بسيار مشكل است و اين در زنان سرپرست خانواده دوچندان است زيرا مادر خانواده نقش پدري را نيز بايد ايفاء كند.
وي افزود: بي ثباتي عاطفي،‌ گرايش به همسالان ،‌ مقاومت در برابر انتقاد،‌ اهميت به ظاهر ،‌ انتخاب حريم خصوصي،‌ استقلال طلبي از جمله رفتارهاي بارز نوجوانان در اين دوره حساس سني است كه بايد به آن بسيار توجه شود.
راد گفت: استفاده از شيوه تشويق در برابر رفتارهاي مثبت نوجوانان و نيز تغافل در برابر رفتارهاي منفي دو راه بسيار مناسب جهت تربيت فرزندان و تقويت رفتارهاي مثبت و رفع رفتارهاي منفي است.
لازم به ذكر است در پايان اين كارگاه مدير آموزش و پرورشساوه به برخي سئوالات شركت كنندگان در اين همايش پاسخ داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group