چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: تاكنون بیش از 583 هكتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش طرح بیابان زدایی قرار گرفته است.

سهراب پاژنامه با اشاره به اینكه بیشترین زمین های بیابانی و كویری در شرق ساوه واقع شده است، افزود: این طرح در منطقه طراز ناهید این شهرستان در حال اجرا است.

وی بیان كرد: در سالجاری نیز بیابان زدایی حدود 100 هكتار در برنامه این طرح پیش بینی شده است كه با اجرای آن كاشت نهال های گیاه آتریپلكس با مشاركت بهره برداران در مناطق كویری و بیابانی این شهرستان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: این گیاهان پس از سه سال حفاظت، تولید علوفه این مناطق را هم اكنون از 30 كیلوگرم به بیش از 600 كیلوگرم در هكتار افزایش داده بطوری كه این طرح ضمن افزایش تولید علوفه، موجب افزایش سطح آبهای زیر زمینی، رونق كشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاك و ایجاد اشتغال شده است.

پاژنامه ادامه داد: گیاهان آتریپلكس كاشته شده به علت خشبی شدن( چوبی شدن)، كمتر مورد تعلیف دام قرار می گرفتند كه اجرای طرح پرورشی و جوان سازی این بوته در سه هزار هكتار موجب شادابی این بوته ها می شود.

وی افزود: شهرستان ساوه با 75 هزار هكتار اراضی بیابانی پس از زرندیه دارای بیشترین میزان اراضی بیابانی در سطح استان مركزی است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group