سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ایجاد شهرک سینمایی در شهرستان زرندیه نیازمند مشارکت جدی بخش خصوصی است.

مصطفی مشایخی اظهار داشت: ایجاد شهرک سینمایی در شهرستان زرندیه و  تامین زمین مورد نیاز آن از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی است که نیازمند مشارکت جدی بخش خصوصی است.

وی با اشاره به برکات سفر هیئت دولت به استان مرکزی در بخش فرهنگ و هنر گفت: این سفرها  24 مصوبه در استان به همراه داشت که تصویب چهار میلیارد ریال از ردیف 503002 قانون بودجه 1385 برای تکمیل و بهره‌برداری از سالن آمفی تئاتر علی‌ابن ابیطالب و... از مصوبات دور اول سفر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه اختصاص مبلغ پنج میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌های استان و مجتمع‌های فرهنگی پیش‌بینی شده را بخش دیگری از مصوبات دور اول سفر اعلام کرد که به استثنای مصوبه تالار شهر اراک مابقی از پیشرفت صددرصد برخوردارند.

مشایخی ادامه داد: تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت، تجهیز کتابخانه‌های عمومی منطقه فوتبال، شهرک نبئی، دلوران، آزادگان و امیرکبیر، تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری زرندیه، زاویه، کمیجان و محلات و غرق‌آباد و... نیز بخشی از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان است.

وی مطالعه و اجرای پردیس سینمایی، تامین مبلغ 10 میلیارد ریال جهت تکمیل و تجهیز سالن آمفی‌تئاتر شهرک علی‌بن ‌ابیطالب و تامین اعتبار مورد نیاز جهت ساخت کتابخانه‌های فرمهین، قورچی‌باشی و شازند توسط وزارت نفت را از دیگر مصوبات این سفرها عنوان کرد که تماما از 25 تا صددرصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

به گفته وی اختصاص مبلغ شش میلیارد ریال برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، ایجاد بنیاد بین‌المللی امام خمینی(ره) در خمین، اختصاص مبلغ سه میلیارد ریال برای کمک به فعالیت‌های قرآنی نیز از مصوبات سومین دور سفر هیئت دولت به استان مرکزی است.

مشایخی افزود: افزایش اعتبارات احداث تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی به نحوی که تالار و کتابخانه مذکور در سال 1392 به بهره‌برداری برسد، اختصاص تسهیلات برای احداث مجتمع چاپ توسط بخش خصوصی و اختصاص یارانه تسهیلات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عاملیت بانک تجارت و... از مصوبات دور سوم می‌باشند که هم‌اکنون در دست اقدام هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group