چهارشنبه 2 خرداد 1403 | Wednesday 22 May 2024

تمامی اخبار

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب ساوه گفت: تدابیر لازم برای مدیریت مناسب منابع آب و بهره وری بیشتر برای تامین آب شرب اندیشیده شده و شهروندان در صورت صرفه جویی با كمبود آب در تابستان مواجه نخواهند شد.

ابوالفضل شهباز با تاكید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب افزود: عبور بدون كمبود در اوج مصرف در تابستان امسال نیازمند همكاری شهروندان در امر صرفه جویی است.

وی با بیان اینكه هم اكنون آب شرب شهر ساوه توسط 29 حلقه چاه تامین می شود، اظهار داشت: تجهیز و بغل كنی سه حلقه از این چاه ها هم اكنون آغاز شده كه تا ابتدای فصل تابستان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی بیان كرد: هم اكنون آب شرب این شهر 700 لیتر در ثانیه است كه با بهره برداری از چاه های بازسازی شده این میزان به 760 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

شهباز با اشاره به اینكه برخی شهروندان ساوجی بطور میانگین روزانه حدود 220 لیتر آب مصرف می كنند، اظهار داشت: اگر مشتركان این شركت فقط روزانه 10 درصد صرفه جویی كنند با مشكل كم آبی مواجه نخواهند بود.

وی گفت: با توجه به خشكسالی های متوالی منابع آب ساوه برای تامین آب شرب با كمبود مواجه است و شهروندان باید تا زمان بهره برداری از انتقال آب از سد الغدیر به ساوه و تصفیه خانه آب این شهر با صرفه جویی شركت آب و فاضلاب را برای تامین آب مورد نیاز شهر یاری كنند.

وی ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده دیگر منابع آب مناسب جهت تامین آب شرب در این شهر وجود ندارد و تاكنون حفر چند حلقه چاه در مناطق مختلف شهر ساوه برای دستیابی به آب مناسب بی نتیجه بوده است.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب ساوه، استفاده از شیرهای كم مصرف ، عدم شستشوی معابر، خودرو، فرش و آبیاری فضای سبز منازل را به عنوان برخی راههای صرفه جویی عنوان كرد.

وی اطلاع رسانی و توزیع بروشور و برپایی نمایشگاه آموزشی در طول هفته صرفه جویی را بخشی از فعالیت های این شركت عنوان كرد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group