سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

رییس دانشكده پرستاری و مامایی اراك گفت: مجوز راه اندازی رشته مامایی در دانشكده پزشكی ساوه صادر شده و از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد.

ابوالفضل سراج در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در اراك عنوان كرد: تبدیل دانشكده های پرستاری ساوه و خمین به دانشكده پزشكی در سومین سفر هیات دولت به استان مركزی به تصویب رسیده است

وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد رشته مامایی به این دانشكده ها اضافه شود كه این مهم برای ساوه به تصویب رسیده و برای خمین نیز به زودی محقق خواهد شد.

رییس دانشكده پرستاری و مامایی اراك اضافه كرد: فعالیت برای آماده سازی زیرساخت ها برای ایجاد رشته كارشناسی ارشد مامایی در دانشگاه علوم پزشكی اراك در حال جریان است.

وی، با یادآوری برخی مشكلات رشته مامایی در استان مركزی و كشور بیان كرد: با اجرایی شدن طرح پزشك خانواده فرصت های شغلی بسیار خوبی برای دانش آموختگان این رشته فراهم خواهد شد.

وی اظهار كرد :هم اكنون 150 دانشجوی رشته مامایی زیر نظر 9 عضو هیات علمی در این دانشكده در حال تحصیل هستند.

معاون رییس دانشكده پرستاری و مامایی اراك نیز گفت: ماماها وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت باروری نه تنها برای زنان بلكه برای خانواده و جامعه دارند.

محبوبه خرسندی  با بیان اینكه آموزش و توانمندی ماماها سبب نجات زنان و نوزادان خواهد شد، افزود: در سند ارتقای خدمات مامایی، راه های رسیدن به وضعیت مطلوب این رشته تبیین شده است.

در این مراسم از 15 دانشجوی ممتاز رشته مامایی تقدیر به عمل آمد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group