دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تمامی اخبار

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یازدهمین همایش ادبی فاطمی عطر یاس با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان مرکزی جمعی از شعرا و مسوولان محلی و شیفتگان به خاندان عصمت وطهارت (ع) در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در این همایش در سخنانی گفت: شکوه جلوه و ارادت و اخلاص شاعران آیینی به بانوی آب و آفتاب این دوره با رشدی مشهود و مثال زدنی در کمیت و کیفیت حاصل تجربیات ارزنده شاعران استان مرکزی و ساوجی در ده دوره برگزاری این همایش و نیز پیدایش جایگاه مناسبی ببرای این همایش در سطح کشور است.
علی شعبانی افزود: اهل نظر بی شکا واقفند بدون وقفه برگزار کردن چنین همایشی با چنین کیفیتی بی عنایت بی بی دو عالم و تلاش و پیگیری شبانه روزی دست اندرکاران محال و ناشدنی است.
وی شناساندن هر چه بیشتر مقام والای حضرت فاطمه(س) به افراد جامعه به ویژه نسل جوان و بزرگداشت ارزش‌های دینی و مذهبی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: 245 اثر از 112 شاعر استانی و شهرستانی كشور به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه جهت شركت در همایش ارسال شد كه پس از دو مرحله داوری 3 اثر به‌ عنوان آثار برگزیده و 9 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
وی خاطر نشان کرد: این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ادبی سلمان ساوجی، کانون فرهنگی طاها و شرکت سپید گچ و با هدف ابراز ارادت به بزرگ بانوی بشریت حضرت فاطمه زهرا (س) و اشنای نسل جوان با شخصیت این بانوی بزرگوار برگزار می شود.
گفتنی است در این همایش به از 3 اثر برگزیده از علیرضا رجب زاده از کاشان، محمد زارعی از دلیجان و امید خسروی از خمین با اهدای لوح تقدیر، تندیس و مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و به آثار دیگر نیز ضمن اهدای لوح و تندیس مبلغ 500 هزار ریال هدیه نقدی اهدا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group