دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تمامی اخبار

فرماندار زرندیه گفت: حفظ منابع طبيعي وظيفه همگان است.
علیرضا هدایتی  در نشستی با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی، افزود: جنگل‌ها ، مراتع و منابع طبيعي موهبت‌هاي الهي و سرمايه هاي عظيمي هستند كه علاوه بر هزاران منفعت و مزايا نقش تنظيم كننده‌اي در اكوسيستم و محيط زندگي دارند.
وی بيان کرد : استفاده بي رويه و يك جانبه از منابع طبيعي يا تخريب جنگلها، مراتع و منابع آب و خاك آثار نامطلوب اكولوژيكي و خسارات و زيان‌هاي غير قابل جبران به دنبال دارد.
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی نیز در این نشست گفت: تاكنون بیش از 40 هزار هكتار از زمین‌های این شهرستان تحت پوشش طرح بیابان زدایی قرار گرفته است.
یوسف یوسفی افزود: در راستای اجرای این طرح با كاشت نهال های گیاه آتریپلكس با مشاركت بهره برداران در مناطق كویری و بیابانی این شهرستان انجام شد.
وی بیان كرد: این گیاهان پس از سه سال حفاظت، تولید علوفه این مناطق را هم اكنون از 30 كیلوگرم به بیش از 600 كیلوگرم در هكتار افزایش داده بطوری كه این طرح ضمن افزایش تولید علوفه، موجب افزایش سطح آبهای زیر زمینی، رونق كشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاك و ایجاد اشتغال شده است.
یوسفی با بیان اینكه شهرستان زرندیه دارای بیشترین میزان اراضی بیابانی در سطح استان مركزی است، بیان کرد: این استان دارای 490 هزار هكتار اراضی بیابانی و كویری است كه 270 هزار هكتار از آن در زرندیه واقع شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group