يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

تمامی اخبار

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: يك هزار و 900 دانش آموز دوره ابتدايي در پايه هاي سوم ،‌ چهارم و پنجم ابتدايي در مرحله شهرستاني مسابقات فرهنگي و هنري با يكديگر به رقابت پرداختند .
عبدالله سالمی افزود: دانش آموزان در اين مسابقات در رشته هاي خوشنويسي ،‌ طراحي با مداد ،‌ نقاشي،‌ روزنامه ديواري،‌ حفظ و قرائت قرآن ،‌ اذان ،‌ احكام سرود و تئاتر با يكديگر به مدت 10 روز بايگديگر رقابت مي كنند.
وی افزود: اين مسابقات به مدت 10 روز از 26 فروردين ماه لغايت 4 ارديبهشت ماه در 3حوزه ي كانون شهداي محراب ،‌ آموزشگاه فرزانگان و دارالقرآن امام خميني برگزار مي شود.
وی همچنین از برگزاری دومين مرحله المپياد علمي دانش آموزان دوره راهنمايي در سطح شهرستان با شركت دانش آموزان سه پايه تحصيلي اين مقطع نیز خبر داد و گفت: 355 منتخب مرحله آموزشگاهي در رشته ي رياضي و 385منتخب دختر و پسر در سه پايه تحصيلي دوره راهنمايي در رشته علوم تجربي طي 2 روز با يكديگر به رقابت پرداختند که نفرات برتر اين مسابقات به مرحله استاني كه نيمه دوم ارديبهشت ماه در اراك برگزار مي شود راه مي يابند .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه همچنین گفت: آزمون پایانی بیستمین دوره مسابقات درس هایی از قرآن با حضور 600 ‌دانش آموز برتر مرحله آموزشگاهي در مقاطع راهنمايي و متوسطه برگزار شد سالمی افزود: بيستمين دوره مسابقات درس هايي از قرآن با شركت 16 هزار دانش آموز مقاطع متوسطه و راهنمايي ساوه در مرحله آموزشگاهي طي 20 هفته برگزار شد و در پايان 600 نفر از دانش آموزاني كه در سطح آموزشگاه بيشتر امتياز را كسب کرده بودند با يكديگر به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: سوالات این آزمون به همت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی و از متن كتاب خلاصه 20 برنامه درس هایی از قرآن طراحی شده كه در قالب 40 سوال چهار گزینه ای و پنج سوال تشریحی برای مقطع راهنمایی و متوسطه ارایه شده بود.
وی تصریح کرد: 12 نفر از دانش آموزاني كه در اين مرحله حائز بالاترين امتياز شوند از سوی شهرستان، استان و موسسه ترویج فرهنگ قرآنی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و هدایایی به آنها اهدا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اين مسابقات به منظور آشنايي هر چه بيشتر دانش آموزان با آموزه هاي كتاب آسماني قرآن برگزار مي شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group