شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه عملکرد یکساله این اداره را در سال 90 تشریح کرد.
علی شعبانی با اشاره به جنگ سختی که ایران اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس با ابرقدرتهای دنیا داشت، گفت: امروز شیوه و روش جنگ تغییر یافته و باید با یک ناتوی فرهنگی مقابله کنیم و دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند تا رسالت خود را در این برهه به خوبی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه ترویج مبانی فرهنگی و نشر باورهای دینی و هویت بخشی از جمله ماموریتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد:فرهنگ سازی در عرصه های مختلف، حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و تقویت مبانی فرهنگی در سطح استان در قالب برنامه های منسجم همواره مورد نظر بوده است.
وی همچنین با یادآوری نامگذاری سال جدید با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بیان کرد:توسعه و پیشرفت داخلی باید از زبان هنر به مردم به صورت مناسب تری تبیین گردد.
شعبانی ایجاد راهکار مناسب در راستای تولید ملی کشور را بهره مندی از راهکارهای فرهنگی ذکر کرد و تصریح کرد: با بهره‌گیری از زبان گویای هنر و توانمندی هنرمندان می توان زمینه تحقق حمایت از کار و سرمایه ایرانی را فراهم کرد.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اهم فعالیتهای این اداره در سال گذشته افزود : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل اسلامی فعالیتهای مطلوبی را در سال جهاد اقتصادی صورت داد.
این مسوول فرهنگی خاطر نشان کرد: برپايي 4 مورد نمايشگاه كتاب كه دراين نمايشگاه ها مجموعا" بيش از35 هزار  جلد با 7 هزار عنوان(در60 روز) به معرض نمايش گذاشته شد و بيش از 25 هزار نفرازآنها بازديد به عمل آوردند.
وی برپايي همايشهاي مختلف شامل همايش زن منتظروجامعه فاطمي و همايش تجليل ازخادمان كتاب ساوه و همايش هاي ادبي شامل همايش ادبي فاطمي عطرياس و همايش ادبي شعرعاشورايي و همايشهاي هنري شامل همايش تئاتر خياباني ياقوت سرخ – همايش تئاتردفاع مقدس –همايش بزرگداشت حكيم تيليم خان-همايش هنرهاي تجسمي با گستره شهرستاني و ديدار با پيشكسوتان عرصه فرهنگ و هنرشهرستان را به عنوان فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه برشمرد.
وی برگزاري جشنهاي فرهنگي هنري به مناسبت اعياد شعبانيه دهه ولايت و دهه مبارك فجر، برپايي نمايشگاه هاي فرهنگي هنري مختلف شامل كتاب-طراحي-نقاشي-عكس-پوستر و... ،برپايي شب شعر و نشستهاي ادبي درمناسبتهاي ملي و مذهبي ،اجراي نمايشهاي مذهبي مذهبي درايام فاطميه و محرم حسيني ،اجراي 17نمايش درمناسبتهاي مختلف ملي و مذهبي برپايي نشست هاي هنري در زمينه هاي مختلف از قبيل طراحي-نقاشي-موسيقي و ... از دیگر فعالیتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 90 دانست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group