جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

تمامی اخبار

سرپرست اداره تعاون روستایی ساوه گفت: عملیات اجرایی ساختمان سردخانه سه هزار تنی شهر ساوه پایان یافت.

فرشاد ایمانی با بیان اینكه هم اكنون مراحل ساخت آن وارد مرحله نصب تجهیزات شده است، افزود: این سردخانه با هدف ذخیره سازی برخی محصولات كشاورزی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینكه این سردخانه در زمینی به مساحت یك هكتار و در زیربنای دو هزار و 650 مترمربع در حال راه اندازی است، اظهار داشت: طرح مطالعاتی احداث سردخانه محصولات كشاورزی این شهرستان در سال 88 انجام و پاییز سال 89 عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی بیان كرد: این پروژه با استفاده از 10میلیارد ریال تسهیلات بانكی در حال احداث است كه از این میزان 9 میلیارد ریال آن جهت ساخت تاسیسات، خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و یك میلیارد ریال دیگر نیز برای گردش جاری و خرید محصولات كشاورزی پیش بینی شده است.

ایمانی ادامه داد: مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای تكمیل سردخانه سه هزار تنی ساوه 18 میلیارد ریال است كه مابقی آن از محل نقدینگی اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان تامین خواهد شد.

وی گفت: از این انبار سه هزار تنی، دو هزار تن آن به دمای بالای صفر و برای خرید و نگهداری محصولات كشاورزی اختصاص می یابد و یك هزار تن آن در دمای زیر صفر درجه و برای نگهداری محصولات دامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به جمعیت بالای شهر ساوه و نزدیكی این شهرستان به بازار تهران، بهره برداری از این سردخانه می تواند گامی در جهت منفعت تولیدكننده و مصرف كننده باشد.

سرپرست اداره تعاون روستایی ساوه افزود: تحت پوشش قرار دادن محصولات كشاورزی ساوه از اهدف مهم احداث این سردخانه است تا تولیدكنندگان این شهرستان بتوانند از امكانات آن برای نگهداری محصولات كشاورزی خود استفاده كنند.

به گفته وی، در هنگام برداشت محصولات كشاورزی قیمت این محصولات تا حد زیادی كاهش می یابد كه این امر موجب متضرر شدن كشاورزان در فصل برداشت می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group