شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

 

اولین جلسه شورای اداری شهرستان ساوه در سال جدید با حضور امام جمعه، منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس، معاون استاندار و فرماندار و روسای ادارات و ارگانها در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه ساوه در این جلسه در سخنانی با بیان مجموعه فعالیتهای معیشتی انسان گفت: تولید، توزیع و مصرف روزانه همواره در زندگی بشر بوده است دغدغه ادیان الهی به شمار می رود.
حجت الاسلام سید حسین تقوی با بیان اینکه این موضوع در رفتار انسان با خود و تعاملش با دیگران تاثیر گذار است، افزود: دین مبین اسلام به این مقوله بها داده است و اصولا اصلاح امور اقتصادی جامعه یکی از مهمترین برنامه های پیامبران بوده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: فرهنگ سازی لازمه تحقق نامگذاری سال جدید است.
وی با بیان اینکه چندین سال متوالی است که مقام معظم رهبری نامگذاری سال را حول محور اقتصادی انجام می دهند، افزود: موضوع اقتصاد در آموزه های دینی به عنوان عبادت تلقی می شود و اصلاح اقتصاد از ویژگیهای جامعه ایمانی است.
تقوی تصریح کرد: حمایت از کار باعث حمایت از کارگر و حمایت از سرمایه موجب حمایت از سرمایه گذار می گردد و باید مسوولین و دولتمردان به عنوان خدمتگزاران مردم به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.
امام جمعه ساوه اصلاح اقتصاد را باعث رفاه عمومی و نشاط در جامعه ذکر کرد و خاطر نشان کرد: حمایت از کارگر ایرانی و سرمایه گذار و تقویت تولید ملی و تشویق مردم به مصرف تولید داخلی و جلوگیری از واردات باعث رونق اقتصادی ، اشتغالزایی و موجب یاس و ناامیدی دشمنان می گردد.
منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در سخنانی گفت: نامگذاری سال براساس اولویت بندی و با نظرات کارشناسی و با درایت مقام معظم رهبری صورت می گیرد.
شهلا میرگلو بیات افزود: مقام معظم رهبری به خوبی و با درک صحیح از مشکلات و نیازها، نیاز فعلی جامعه را تشخیص و با نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، مسیر رفع مشکلات اقتصادی را برای مسوولین اجرایی و قانون گذاران کشور مشخص نمودند.
وی نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی را در راستای تولید کالای مرغوب داخلی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید به موازات نظارت بر تولید داخلی با تخصیص تسهیلات اعتباری و نیز اختصاص سهم ویژه ای برای تولید از تولید کنندگان نیز حمایت کرد.
میرگلوبیات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در 12 اسفند ماه رکن اصلی انتخابات بود.
منتخب مردم ساوه و زرندیه خاطر نشان کرد:علیرغم دشمنی دشمنان نظام اسلامی مبنی بر عدم حضور مردم در انتخابات اما مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی با لبیک به فرمان رهبری نظام مشارکتی با افزایش 14 درصدی نسبت به دوره قبل داشتند که موجب شکست دشمنان در توطئه های آنان شد.
معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 5 میلیون و 800 هزار مسافر نوروزی با خودرو از شهرستان ساوه عبور کردند و بالغ بر 8هزار نفر در ستاد اسكان مسافران نوروزي آموزش و پرورش ساوه پذيرش شدند.
علی محمد گلستانی فرد در اولین جلسه شورای اداری شهرستان ساوه در سال جدید در سخنانی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد افزایش 35 درصدی مسافران نوروزی بوده ایم، افزود: با مشارکت همه دستگاههای اجرایی در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه دستگاههای مرتبط و مسوول در ایام نوروز و اتخاذ تدابیر لازم شاهد کاهش 50 درصدی تلفات جاده ای و فوتی در سطح شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی بوده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: از آنجائیکه در شهرستان ساوه افتخار میزبانی بزرگترین شهر صنعتی کشور را داریم که بخش عمده ای از واحدهای تولیدی و صنعتی در آن در راستای رفع نیازهای مردم فعالیت دارند از این حیث وظیفه و رسالت ما را در نامگذاری سال جدید به عنوان تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سنگین تر می کند.
فرماندار ساوه با بیان اینکه صنعت و تولید اولویت اول شهرستان است، بیان کرد: وظیفه مردم ومسوولان در سال جدید این است که نسبت به خرید و تامین نیازهای خود از طریق تولیدات شهر صنعتی که تولید داخلی است اقدام کرده و دیگر هموطنان را نیز نسبت به این مهم تشویق و ترغیب کنند.
گلستانی فرد همچنین بر آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان برای میزبانی دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به استان مرکزی و شهرستان ساوه تاکید کرد و نیز خواستار ارائه نظرات روسای ادارت در خصوص برنامه پنجم و آمادگی برای برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شد.
وی پروژه انتقال آب و نیز تصفیه خانه فاضلاب شهرستان را از مهمترین پروژ های پیش رو در سال جدید ذکر کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد بهره برداری از این پروژه های مهم و حیاتی برای شهرستان باشیم.
فرماندار ساوه در پایان همچنین از واگذاری تمامی پروژه های مسکن مهر به متقاضیان تا تیرماه سالجاری خبر داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group