شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه با تشریح اقدامات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز توسط هلال احمر این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، افزود: بار دیگر نوروز از راه رسید. فصل رویش، بالندگی و سرآغاز دوباره نوشدن طبیعت و زندگی، رسیدن به رشد وکمال و بالندگی و فصل شادی و شاد زیستن را به ارمغان دارد .

 

علی رجبی  تصریح کرد: خدا را شاکریم که در ما تحول درونی برای رسیدن به قرب خویش ایجاد کرد وهمچنین سپاس بیکران مخصوص او که افتخار را نصیب ما خدمتگزاران کوچک هلال احمر کرده است تا با اجرای طرح ملی امداد ونجات و راهنمایی مسافرین نوروزی سهمی بسزا را در شادی ملت شریف ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز به مانند سالهای گذشته جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر ساوه با حضوری فعال در ایام نوروز تمام تلاش خویش را جهت آسایش و رفاه حال میهمانان عزیز را در این شهر داشته اند و با انجام وظایف محوله در به جای گذاشتن خاطره ای خوش و به یاد ماندنی در ذهن مسافرین وهموطنان عزیز تلاش کرده اند.

وی ادامه داد: احترام به مسافران، راهنمایی و آشنایی آنان با جاذبه های گردشگری شهرستان از اهداف اجرای این طرح بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه با اشاره به اینکه اصل خدمات داوطلبانه یکی از اصول مهم جمعیت هلال احمر است افزود: تنها انگیزه الهی است که می تواند ارزش خدمات داوطلبانه انسانها را به اوج برساند و صرف انجام کارهای نیک از روی عواطف و احساسات انسانی امتیاز ویژه ای محسوب نمی شود.

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان ساوه گفت: جوانان اين جمعيت با برپايي 3 پست در ميادين پر تردد اين شهر ( میدان آزادی – میدان سرداران – میدان فلسطین ) و 2 پست درشهر غرق آباد کرده که در هر یک از پست ها دو نفر از جوانان از تاریخ 26/12/90 لغایت 13/1/91 از ساعت 30/7 صبح الی 20 به همراه تجهیزات پیش بینی شده در کانکس ها قرار داشتند و به بیش از 75 هزار مسافر نوروزي خدمات ارائه کردند.

علي رجبي افزود: توزيع بروشور و سي دي هاي آموزشي امدادی، آب معدنی، بسته غذایی، بهداشتی، تفریحی، تست قند خون و ...، يک هزار سالنامه هلال احمر، اهداي دو هزار کتابچه راهنماي شهر و توزيع دو هزار نقشه استان و جاذبه هاي گردشگري بخشي از اين خدمات است.

وي تعداد جوانان شرکت کننده در طرح راهنمايي مسافران نوروزي را 28 نفر ذکر کرد و افزود: اين جوانان ضمن پذيرايي از مسافران نوروزي به اولين مسافران مراجعه کننده به هريک از پست ها، با حضور مهندس خاکباز معاونت محترم عمرانی فرمانداری و جمعی از مسوولان، هدایایی نیز تقدیم کردند.

وي با بيان خدمات ارائه شده در بخش امداد اظهار داشت: امداد گران جمعيت هلال احمر ساوه نيز از تاریخ 26 اسفندماه لغایت 14 فروردین ماه در ايام تعطيلات نوروزي در 4 پایگاه رنگرز ( محور قدیم ساوه – تهران )، پایگاه قره چای ( محور قدیم ساوه – سلفچگان )، پایگاه شهید چمران ( محور ساوه – همدان کیلومتر 25 روستای قیطانیه، پایگاه زرندیه (محور آزاد راه ساوه – تهران ) و 2 اکیپ سیار در محورهای ساوه - همدان و ساوه - تهران با بکارگیری 30 نفر نیروی کارمند، امدادگر، کارشناس ( تکنسین ) و نیروی نجات گر بطور روزانه و همچنین استقرار ست های نجات هیدرولیک مستقر در پایگاههای زرندیه، پایگاه شهید چمران و محور قره چای – بوئین زهرا به 34 مورد تصادف در محورهاي اين شهرستان رسيدگي کردند.

وي افزود: رسیدگی به وضعیت 119 حادثه دیده و 100 مصدوم، اعزام 61 مجروح به مراکز درماني، درمان سرپايي 6 نفر از مجروحين، اسکان موقت 77 نفرو تغذیه اضطراری 46 نفر شامل کنسروجات، نان، خرما و بیسکویت از ديگر خدمات ارائه شده است.

علی رجبی در بخش دیگری از این گفتگو با یادآوری نامگذاری سال جدید به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: نامگذاري سال جديد نشان از دغدغه های رهبر معظم انقلاب درحمایت از تولید داخلی دارد و از این رو در راستای تحقق این نامگذاری در سال جدید برنامه ها و فعالیتهای موثری در جمعيت هلال احمر به ویژه در حوزه جوانان تدوين و اجرا خواهد شد.

رحبی افزود: رسالت جمعیت هلال احمر، استفاده از همه ظرفیتهای موجود ملی برای خدمت رسانی بی منت به مردمی است که به فرموده امام راحل(ره) ولی نعمت ما هستند.

وی تاکید کرد: بدون ترديد تحقق شعار امسال، بسياري از طراحي هاي دشمنان عليه ملت ايران را خنثي خواهد كرد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی دستاوردها و موفقیت های این مرکز مدیون کار گروهی همه پرسنل زحمتکش و خدوم هلال احمر و تلاش بی وقفه و شبانه روزی آنان بوده و قطعاً در سال جدید در این مسیر با شتاب بیشتری حرکت می کنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group