پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه گفت: 974 هكتار از باغات پسته این شهرستان با هدف بهینه سازی مصرف آب تحت پوشش طرح آبیاری قطره ای قرار می گیرند.

عزیز قشقایی افزود: در راستای این طرح تاكنون 64 هكتار از این باغات تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفته است.

وی اظهار كرد: از مجموع یاد شده 235 هكتار در حال اجرا بوده و با توجه به استقبال خوب بهره برداران از طرح های آبیاری تحت فشار 739 هكتار دیگر نیز در مرحله انعقاد قرارداد با بانك های عامل هستند.

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه بیان كرد: اعتبار اجرای طرح های آبیاری قطره ای در باغات پسته این شهرستان بالغ بر 50 میلیارد ریال است.

قشقایی عنوان كرد: باغات پسته تحت پوشش این طرح در منطقه سلطان احمدلو شهرستان زرندیه واقع شده اند كه به عنوان یكی از نخستین پایگاه های تولید این محصول است.

وی توضیح داد: مهمترین مشكل تولید پسته در این شهرستان كمبود منابع آب كشاورزی است كه با بهره گیری از طرح آبیاری قطره ای مصرف آن تا 50 درصد كاهش می یابد.

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه یادآور شد: این شهرستان دارای رتبه نخست تولید پسته ارگانیك در كشور است كه كیفیت بالای این محصول نشان از توانمندی و تخصص بهره برداران در این حوزه است.

قشقایی ادامه داد: پسته به عنوان یكی از محصولات كشاورزی صادراتی استان مركزی، جایگاه مطلوبی در بازارهای جهانی دارد.

وی گفت: هم اكنون این شهرستان دارای بیش از هفت هزار هكتار باغ پسته با میانگین تولید دو و دو دهم تن در هكتار است كه به عنوان قطب این محصول در استان می باشد.

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه اضافه كرد: به منظور تسهیل صادرات پسته زرندیه، پایانه صادراتی این شهرستان در زمینی به مساحت 14 هكتار توسط بخش خصوصی در حال ساخت است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group