پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی(شهید چمران) ساوه گفت: عملیات توسعه و تجهیز فضاهای سبز این بیمارستان به سیستم آبیاری قطره ای آغاز شد.

منوچهر بحرینی افزود: این بیمارستان دارای حدود 17 هكتار فضای سبز است كه بیشتر آن به كاشت درخت زیتون اختصاص یافته است.

وی بیان كرد: تاكنون به دلیل كمبود آب خام مورد نیاز جهت توسعه كامل محوطه این بیمارستان، بخشی از فضاهای موجود تحت پوشش درخت كاری و فضای سبز قرار نگرفته بود.

وی اظهار داشت: بر اساس تدابیر اندیشده شده یك تصفیه خانه با هدف تصفیه پساب حاصل از این مركز درمانی در محوطه این بیمارستان احداث شد تا آب حاصل شده را با سیستم آبیاری نوین برای توسعه فضای سبز به كار گیریم.

بحرینی گفت: در صورت تامین آب مورد نیاز تمامی این 17 هكتار تحت پوشش فضای سبز قرار خواهد گرفت و این اقدام نقش موثری در افزایش فضای سبز شمال شهر ساوه خواهد داشت.

وی با اشاره به تأثیر مثبت فضای سبز بیمارستان ها و مراكز درمانی در تسریع روند بهبود بیماران، گفت: از آن جایی كه وجود درخت و فضای سبز در بحث زیبایی و نیز بهداشت محیط اثرگذار است، توجه به این امر در بیمارستان ها و درمانگاه ها حائز اهمیت ویژه ای است.

وی گفت: آلودگی هوا در مناطق شهری به وسیله وسایل دود زا و كارخانجات و سایر منآبع آلوده كننده موجب افزایش غلظت مواد سمی هوای مناطق می شود و درختان می توانند در جلوگیری و كاهش این آلودگی های هوا نقش مهمی ایفا كنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group